ראיון מיוחד עם הסופרת מאירה ברנע גולדברג

 מאירה ברנע גולדברג

לקראת צאת הספר כראמל 7 של הסופרת המצליחה מאירה ברנע גולדברג עצרנו אותה לשאול שאלות פחות שגרתיות.

בשנים אחרונות מאירה ברנע גולדברג כבשה את לבבות הילדים בישראל. היא החלה את מסעה בעולם הספרות כמוכרת בצומת ספרים והשאר היסטוריה. סדרת הספרים כראמל עובדה לסדרת טלוויזיה מצליחה בכאן חינוכית אשר טרפה את הקלפים, כך שאם יש ילד או ילדה שלא הכירו קודם לכן את כראמל, לאחר שידור הסדרה "כראמל" הפך לשיחת היום. עם סדרת ספרים, סדרת טלוויזיה, הצגה מצליחה בתיאטרון אורנה פורת, סדרת קומיקס של כראמל, משחקי קופסה; כראמל - המרדף אחר אוצרות טירת ג'רום ו משחק קלפים של כראמל - מה זה השטויות האלה ועוד הפתעות רבות השמים הם הגבול.
כיום היא סופרת מובילה, עורכת ספרותית, מנחת סדנאות כתיבה ומרצה מבוקשת.

הכירו את מאירה ב7 שאלות...פחות שגרתיות הקשורות לעולם הספרים וגם כאלו שלא.

שאלה 1: כמה ספרים ערכת?

תשובה: הפסקתי כבר לספור. אבל הספר האחרון שערכתי אמור לצאת בקרוב בהוצאת סיגליות ושימח אותי מאד, קוראים לו "ארנבוני הבלט" על ילדה חמודה בשם אמלי שפוגשת בחוג הבלט שלה ארבע ארנבונים קטנים וחמודים שמתחבאים בבית הספר ועוזרים לה להתגבר על הבעיות בדרך להגשמת החלום שלה להפוך לרקדנית בלט. הוא מלא תנועה והומור, ספר שעושה טוב על הלב.

שאלה 2: ידוע לנו שאין לשפוט ספר לפי הכריכה שלו, אבל אנחנו מוכרחות לשאול באשר לכריכת הספר "על נמשים ולימונים". את היא ההשראה לדמות? אם כן, מדוע בחרת כך?

תשובה: הסיפור בספר מבוסס על הסיפור האישי שלי ואני שמחה שרמי טל המאייר הבין את זה והחליט להציב את הדמות שלי כילדה גם באיורים. זה לא משהו שביקשתי ממנו אבל מרגע שקיבל את ההחלטה, זה נראה לכולם הכי נכון.

שאלה 3: ספרים הם חלק מעולם שלם של תרבות ופנאי, אז מהו השיר האהוב עלייך ולמה?

תשובה: כמובן שזה משתנה מידי פעם. כרגע אני מקשיבה בעיקר לאלביס כי זו האהבה הגדולה של הבן שלי ואני נסחפתי אחריו, השיר האהוב עלי Suspicious Minds.

שאלה 4: כשאת קוראת ספר, את גם עושה...?

תשובה: אוכלת שוקולד כמובן, ואם אני אוהבת את הספר, אני כל הזמן חושבת מה אוכל לספר עליו לאחרים כדי שגם הם ירצו לקרוא אותו.

שאלה 5: הספר ששינה את חייך? שבגללו אמרת לעצמך "אני אהיה סופרת"

תשובה: אחד הספרים שמאד השפיע על אופן הכתיבה שלי ועל החשיבה והתפיסה שלי את עולם הספרות היה  הספר "מטילדה" של רואלד דאל. יש משהו מאד מעניין באופן החשיבה שלו על "הסוף הטוב" ומהו אותו "סוף טוב" ועל העונש שצריכים או לא צריכים לקבל הנבלים והמרושעים. זה גרם לי לחשוב הרבה על הנושאים האלו כשכתבתי את סדרת "כראמל".

 שאלה 6: ברוח חג הנוכה, מהו מילוי הסופגנייה האהוב עלייך?

תשובה: צר לי לאכזב, אני לא אוהבת סופגנית. אף פעם לא אהבתי. כילדה קטנה כשהכריחו אותי לאכול סופגניה בגן, אכלתי סופגניה ריקה בלי מילוי.

שאלה 7 ואחרונה לכבוד צאת ספר כראמל החדש- ספוילר קטן למה מצפה לקוראים והקוראים הצעירים והצעירות שלנו בספר ה7 בסדרה?

תשובה: סוף סוף נגלה מה מתרחש במפעלי המכוניות של גול...  ומה קורה כשגברת בלום מאבדת את הזיכרון שלה אבל השאלה הכי חשובה – האם כל הילדים יחזרו אל בית היתומים ? מזימה חדשה נרקמת...

 כראמל / מאירה ברנע גולדברגמאירה ברנע גולדברג

                                                                                                             אוסף פרטי

בהצלחה גדולה ומחכים כבר לספר הבא!  

(בקרוב מאד. ביוני יגיע סוף סוף ספר ההמשך של קומיקס כראמל וספר ילדים חדש עם גיבור אהוב... יש למה לחכות.)