צומת ספרים עושה כבוד לספרים שעשו את שנת 2023 !

צחקנו, בכינו, התאהבנו, למדנו ועפנו איתם למחוזות אחרים הם סיפקו לנו אסקפיזם בימים קשים.
אלו הם עשרת רבי המכר שהכי אהבתם וקראתם בשנה שחלפה אם עוד לא קראתם, קחו עצה מאיתנו, הם בהחלט שווים קריאה!

במקום העשירי – מספר 10 :

המטופלת השקטה / אלכס מיכאלדיס
ספר מתח שאי אפשר להניח מהיד!

המטופלת השקטה

החיים של אלישיה ברנסון נראים מושלמים. היא ציירת מפורסמת שנשואה לצלם אופנה מבוקש ומתגוררת בבית מידות בעל חלונות גדולים שנשקפים אל פארק באחד האזורים הנחשקים ביותר בלונדון.ערב אחד חוזר בעלה מאוחר מהעבודה, ואלישיה יורה בו חמש פעמים בפנים, ומאותו רגע לא מוציאה מילה מהפה. סירובה לדבר, או להעניק הסבר כלשהו למעשה, הופך את הטרגדיה המשפחתית לדבר מה גדול בהרבה, לפרשה שמציתה את דמיונו של הציבור והופכת את אלישיה לדמות ידועה לשמצה.

במקום התשיעי -  מקום 9 :

גן החורף / כריסטין האנה

רומן היסטורי נהדר.

גן החורף

האחיות מרדית' ונינה ויט¬ו שונות מאוד זו מזו. מרדית', הילדה הטובה שהולכת בתלם נישאה בגיל צעיר ונשארה לנהל את מטע התפוחים המשפחתי. ואילו נינה המרדנית וחס¬רת המנוחה נודדת באזורי מלחמה ברחבי העולם בעבודתה כצלמת עיתונות. כשאביהם האהוב נופל למשכב, השתיים מוצאות את עצמם שוב יחד, לצד אימם הקרה והמתנכרת שמעולם לא הפגינה כלפיהם שום רגש. בילדותם הקשר היחיד בינם לבין אימן אַניה היה דרך האגדות שנהגה לספר להם לפני השינה. על ערש דווי מחלץ אביהם הבטחה משלוש הנשים...

במקום השמיני – מספר 8 :

השקעות לעצלנים / תמיר מנדובסקי

מי לא רוצה להתעשר בקלות?

השקעות לעצלנים

אם הספר הזה הגיע לידיך, כנראה שחשבת כבר להשקיע את כספך - אבל משום מה זה פשוט לא קרה.בוודאי ישמח אותך לדעת שהשקעה יכולה להיות קלה יותר מנהיגה ברכב, אם רק לומדים ומיישמים שלושה עקרונות בסיסיים: גיוון, סבלנות ואדישות.אם ברצונך לבנות תיק השקעות פסיבי ורווחי, שיעבוד עבורך ולא ידרוש ממך השקעת זמן או אנרגיה מיוחדים - הספר הזה בדיוק עבורך

במקום השביעי – מספר 7 :

שבעת הבעלים של אוולין הוגו / טיילור ג'נקינס ריד

ספר מתוק, נוגע, קליל ועם טוויסט מפתיע.

שבעת הבעלים של אוולין הוגו

אוולין הוגו, כוכבת קולנוע קשישה ומתבודדת, מוכנה סוף־סוף לספר את האמת על חיי הזוהר המרתקים שחייתה. אבל כשהיא בוחרת בעיתונאית האלמונית מוניק גרנט שתספר את סיפור חייה, כולם המומים, ובראשם מוניק עצמה. למה שכוכבת ידועה כהוגו, שיכולה להתראיין אצל כל עיתונאי שתרצה, תבחר דווקא בה? מוניק יודעת שזו הזדמנות חד־פעמית שאסור לה להחמיץ, והיא נחושה להתעלם מהספקות המנקרים בה ולנצל את ההזדמנות להזניק את הקריירה שלה.

במקום השישי – מספר 6 :

לב רעב / אשכול נבו

קובץ סיפורים שראה אור באוגוסט האחרון.

גבר מתלווה לאביו לקונצרט אחרון ופרידה;אם מגלה שהבן שלה נחשף למשהו שלא היה אמור לראותביקור משפחתי בחדר בריחה מקבל תפנית מפתיעהילד מפר הבטחה והיא חוזרת לרדוף אותו כעבור שניםאישה פוגשת במהלך הפגנה בירושלים את מי שהיא הכי חוששת ומשתוקקת לפגוש.
אלו ועוד הם גיבורי "לב רעב". וליבם רעב תמיד פעמיים: לסיכון, להרפתקאות ולמסע – אבל גם למוכּר, לביתי ולבטוח.

במקום החמישי – מספר 5 :

כראמל הקומיקס 2 חתול בצרה / מאירה ברנע גולדברג

סדרת כראמל שבתה את לבותיהם של הילדים והילדות בישראל.

כראמל הקומיקס 2 חתול בצרה

כְּרָאמֶל הַגּוּר הַמַּקְסִים נִמְצָא בְּצָרָה גְּדוֹלָה. אִם קֹדֶם רַק דָּן נִסָּה לְהִפָּטֵר מִמֶּנּוּ, עַכְשָׁו יֵשׁ לוֹ אוֹיְבִים מְסֻכָּנִים יוֹתֵר, שֶׁזּוֹמְמִים לַחְטֹף אוֹתוֹ מִמִּשְׁפַּחַת גֵ'רוֹם. לִילִי וְאָדָם מֻכְרָחִים לְהַפְעִיל אֶת כָּל כִּשּׁוּרֵי הַבַּלָּשׁוּת שֶׁלָּהֶם, לִפְנֵי שֶׁיִּהְיֶה מְאֻחָר מִדַּי...

במקום הרביעי – מספר 4 :

מוקף באידיוטים / תומס אריקסון

ספר על ניהול, עובדים ומה שביניהם.

מוקף באידיוטים

דומיננטים ושאפתנים (אדומים), חברותיים ואופטימים (צהובים), יציבים ואדיבים (ירוקים) ואנליטים וזהירים (כחולים)

לכל אחד מהטיפוסים האלה יש סגנון התנהגות אחר. ועם כל אחד מהטיפוסים האלה כדאי לתקשר בדרך אחרת.
מוקף באידיוטים מתאר את המאפיינים הבולטים של ארבעת הטיפוסים ואת הדרך הנכונה לתקשר איתם. הוא מסביר כיצד נוכל להתאים את עצמנו לכל טיפוס התנהגות ולהשפיע עליו (או להוציא אותו מדעתו), מספר על שיטות לשיפור שפת הגוף והתקשורת שלנו עם הבוס והעמיתים לעבודה, וגם מדגים איך תזהו מי אתם ותבינו טוב יותר את עצמכם.

במקום השלישי -  מספר 3 :

יש ממי ללמוד / אייל דורון

לחובבי וחובבות החשיבה היצירתית.

יש ממי ללמוד

אנחנו טובעים בתוך אוקיינוס של אינפורמציה, ומתקשים לברור מתוכו את המידע שבאמת ישרת אותנו. אנחנו רוצים לצמוח ולהתפתח ולמצוא משמעות, ומנסים להבין כיצד עלינו להתנהל בעולם מאתגר. השאלות שמעסיקות אותנו נותרו ללא מענה: איך לאזור את האומץ ליזום דברים חדשים? איך למצוא את הייחוד שלנו? איך להתמודד עם קוצר הזמן? איך להשתמש בעבר שלנו כדי לבנות עתיד מבטיח?

במקום השני – מספר 2 :

יער הכוכבים הנמוגים / קריסטין הרמל

רומן היסטורי נוגע ללב

יער הכוכבים הנמוגים

יונה, שנולדה בשם אינגה, לא זוכרת הרבה מהוריה או מהעולם שמחוץ ליער. כשהיתה בת שנתיים, היא נגנבה מהוריה הגרמנים על ידי קשישה יהודייה בשם ירושה, שראתה את הנסתר וחשה שהיא חייבת לקחת את הילדה מחיק משפחתה אל היער.
ילדותה של יונה אינה שגרתית: היא לומדת כישורי הישרדות ושפות, והיחס של ירושה אליה תמיד מעשי ולעולם לא אמהי. הילדה לא יודעת מהי אהבה, אבל היא יודעת איך לשרוד לבדה.

 

ובמקום הראשון - מספר 1 בדירוג השנתי

כסף טוב / שאול אמסטרדמסקי

הספר המוביל בשנת 2023!

כסף טוב  / שאול אמסטרדמסקי 

בכל מה שקשור לכסף, החיים שלנו נעשים יותר ויותר מסובכים. זאת עובדה. יוקר המחיה עולה, הנדל"ן משתולל, המוצרים הפיננסיים שאמורים לעזור לנו להתקדם – הלוואות, משכנתאות, ביטוחים, פנסיות - מדברים אלינו בשפה שאנחנו לא מבינים. יש לכם מושג אם לעשות ביטוח סיעודי מורכב, או להסתפק במשהו בסיסי? חיסכון לילדים כבר פתחתם? ומה זה בכלל ריבית דריבית

שתהיה לכולנו שנה אזרחית 2024 טובה ושקטה.