זה הסוף לספרים המסודרים על הכוננית - SHOW THEM OFF

הספרים שאספנו עם השנים הם שיקוף מושלם של האישיות שלנו ושל המסע הפנימי שאנחנו עוברים במהלך החיים. מכל רומן, ביוגרפיה או אסופת שירים שקראנו - אנחנו כאילו לוקחים חתיכה קטנה של אחד הגיבורים.ות או של חלק מהסיפור - ומשייכים אותה אלינו. מצרפים אותה למסע הפרטי שלנו. מספרי שירה למיניהם ועד אתגר קרת, כל טקסט שנגע בנו הופך לחלק במכלול הייחודי שמאפיין אותנו.

 

הצגת הספרים לראווה בחדרים המרכזיים בבית, כמו הסלון או חדר העבודה או השינה, כאילו עוטפים את החדר בוייב שיקי ואינטלקטואלי. מהצד השני, סוג של דרך יצירתית שתעזור לאורחים שלנו להכיר אותנו יותר טוב.

 

עד לא מזמן האמנו שהדרך היחידה לסדר את הספרים בבית- היא על מדף או קומודה רחבת ידיים. היום נגלה לכם סוד קטן: זה ממש לא חייב להיות ככה וספרים הפכו לטרנד הבא בעולם עיצוב הבית שמוסיף טאצ׳ אישי לכל סגנון עיצובי. הנה כמה דרכים נפלאות להשוויץ באוסף הספרים השווה שלכם.

אילוסטרציה לסידור ספרים

נסו לחשוב מחוץ למדף

זוכרים את הוויטרינות הכבדות של פעם? מאסיביות, עשויות מעץ ומלאות בכרכים עבי כרס לצד אוסף גביעי הקריסטל והסרוויסים, שסבתא הביאה איתה את כל הדרך לארץ. אז זהו - שהן כבר לגמרי OUT. 
כשהשתדרגנו ועזבנו את הקן לדירת הרווקים או ׳בשעה טובה׳ בנינו את בית החלומות שלנו בצפון - את מקומן של הוויטרינות תפסו כונניות שיקיות ומדפים קלילים וצבעוניים והספרים שלקחנו איתנו, קיבלו שוב מקום של כבוד בתוך החלל. קלאסיקות לצד רבי מכר, ספרי ניו אייג' ליד מדריכי טיולים במקומות השווים שבהם ביקרנו - כולם עמדו ממושמעים וזקופים, לפי סדר הא-ב, הגודל והצבע.

 

אבל היום, חייו של הספר ממש לא נגמרים על המדף או הכוננית. מגזיני עיצוב הכתירו שוב את פינות הקריאה כפינות המנצחות של חללים שונים ואינספור דרכים מקוריות לפזר את אוסף הספרים שלכם במרחב של הבית - צצו כמו פטריות אחרי הגשם. החל מלהניח ערימת ספרים בצורה אלכסונית על שולחן הקפה המהמם שרכשתם במכירת החיסול או פשוט לסדר על אדן החלון לצד מחזיק ספרים ייחודי, שקניתם בשוק עתיקות בפריז. העיקר? שתצליחו להסיט את מבטי הנוכחים לכל מיני פינות קסם בדירה או בבית, שלא נגמרים בכוננית עמוסה ורוויה במסרים סמויים.

 

תנו לספרים לספר את המסע שלכם

לפני שאתם מעצבים מחדש את הסלון ובוחרים את הריהוט והספרים שתציגו, קחו בחשבון את השילוש הקדוש: בעל הבית, הטעם שלו/ה בספרות וסגנון העיצוב של החלל.

 

לדוגמה, להייטקיסט הצעיר, היינו ממליצים להפגין את השאיפות שלו דרך הדמויות שמהוות עבורו מודל לחיקוי. ביוגרפיה של סטיב ג׳ובס או ג׳ף בזוס, מונחות על השידה לצד המיטה - לגמרי יעשו את העבודה. אפשר לסדר בנוסף  אוסף של ספרים שנכתבו על ידי גדולי היוניקורנים שמספרים על החיים שאחרי האקזיט, על-גבי שולחן צד או מזנון אופנתי, רצוי בסגנון תעשייתי. לא לשכוח לדמיין גם מקום של כבוד לביוגרפיה שלכם. כי אין דרך אחרת לחלום בגדול מבלי לדמיין את הפורטרט שלכם על ביוגרפיה רבת מכר.

אילוסטרציה לסידור ספרים


פאשניסטות, טרנדולוגיות ומשפיעניות אופנה ולייף סטייל? הפגיזו בספרי עיצוב ואופנה לצד כמה מהשמות הגדולים של המגזינים הנחשקים ביותר (אנחנו לא צריכים למנות לכם אותם!), על שולחן קפה מזכוכית או משיש. אפשר לשלב גם עם אגרטל שקוף שמשלב סידור פרחים נמוך בגווני פסטל.

חובבי הבוהו שיק יכולים לשלב שולחן קפה מקש או ראטן ולסדר עליו אוסף מעניין של ספרי ניו אייג' ומדריכים רוחניים לחיים טובים. צירוף של כמה שולחנות בגבהים שונים ישאיר מקום גם לעציצים וחפצי אמנות שבטיים - שלגמרי הולכים ביחד עם הסגנון.

 

אל תהססו לעגל פינות

כשאמא אמרה שאם נשב בפינה - לא נמצא זיווג, היא לא התכוונה לפינות שאנחנו מתכוונים אליהם.  שולחנות הצד והקונסולות הם ברכה של ממש לחובבי העיצוב והספרות כאחד - כי הם יאפשרו לכם לעצב פינות קריאה שקטות, שקוראות לכם בשקט לצלול לעולם אחר. והעשרת עולם התוכן שלכם - לגמרי יכול להגדיל את הסיכוי למציאת זיווג :)

 

כמובן שמעבר ליצירת פינה מעודדת קריאה, חשוב ששולחן הצד ישלים את יתר הריהוט בחלל ולא יהפוך לנטע זר. במידה וסגנון מודרני הוא מה שמאפיין את הדירה או הבית שלכם, אנו ממליצים ללכת על שולחן עם קווים נקיים, בשילוב של עץ, זכוכית או שיש. לדירות שמתאפיינות בריהוט אקלקטי שמשלב סגנונות שונים מן העולם, נמליץ. לשלב דגמים בעלי אופי קליל יותר, בגוונים טבעיים של קש ועץ ואם, לגמרי במקרה, אתם מחובבי הארט דקו, לכו עד הסוף עם החזון שלכם, ואל תוותרו על המסגרת המוזהבת.

 

לנוחות מקסימלית, צרו שילובים של כורסאות בד מפנקות בצבעים עזים וגופי תאורה בגוונים נעימים ומרגיעים - כך, שהאורחים שבינתיים מחכים לקפה יוכלו להתרווח עם ספר או מגזין טוב ולטעום, רק לרגע מעולמכם.

 אילוסטרציה לסידור ספרים

 

כי ספרים, הם החיים עצמם

הרומן שלנו עם ספרים התחיל ממש ממש מזמן ורק מתחזק. וכמו ברומן - אם לא מטפחים את הקשר, הקשר דועך.
השתדלו גם אתם לקנות ספרים שיעשירו את עולמכם. שיגרמו לכם לצאת למסע מיוחד בדמיון שיאפשר לכם להעז, לצמוח ולהצליח בעולם האמיתי. אל תוותרו על קריאה עצמאית בסוף יום של עבודה. גם אם יהיו אלה מילים שכבר קראתם בעבר - לפעמים ישנן תובנות ואסימונים שנופלים, במפגש השני עם הטקסטים והגיבורים.

 

נכתב בשיתוף עם רשת ביתילי- ריהוט ועיצוב בהתאמה אישית