לרגל חודש המודעות לסרטן השד, צומת ספרים בשיתוף עם קהילת השדות קוראים לכן להבדק

מידי שנה אנחנו בצומת ספרים לוקחים חלק בחודש המודעות לסרטן השד ומעודדים אתכן לצאת להבדק. השנה אנחנו מקיימים שיתוף פעולה עם עמותת השדות במטרה להזכיר לכן שגילוי מוקדם מציל חיים ושאתן חייבות להבדק.

קהילת השדות

קהילת השדות היא קהילת נשים מעצימות וחזקות המתמודדות ומחלימות מסרטן השד, הקהילה מונה כ - 200 מחלימות ופועלת למען המחלימות והעלאת המודעות לגילוי מוקדם מציל חיים.

קרן הלפרין מייסדת קהילת השדות - סיפורה האישי

קרן הלפרין, 49, נשואה+ 3, מנכ"לית ומייסדת קהילת השדות, עד לפני כ5 שנים שימשה כרב סרן בשירות קבע בצה"ל, היום היא ראש תחום דיגיטל בארכיון צה"ל שבמשרד הבטחון. קרן מצאה את דרך ההתמודדות שלה באמצעות העזרה לאחר, כך הקימה את "קהילת השדות" ולאחר שניצלו חייה בזכות הגילוי המוקדם, שמה לעצמה מטרה להעלאות את המודעות לגילוי מוקדם מציל חיים.

עם קבלת הבשורה המרה, התחושה היא התערערות מוחלטת חוסר יציבות וחוסר ביטחון משתקים. תגובה מיידית של הדחקה, זה בטח טעות בבדיקה, לא הגיוני, זה לא אני, זה לא קשור אליי. אחר כך כשהדברים קצת יותר שוקעים מנסים להיאחז בחלק האופטימי של המכה, כן – זה גילוי מוקדם ויש תקווה לצאת מזה. בכל מקרה מהר מאוד מבינים שצריך לפעול ומהר, שצריך לשתף את היקרים לי ולא ברור איך בדיוק עושים את זה מבלי להלחיץ אותם. הכי קשה היה לבשר לשלושת ילדיי. לא הייתי בטוחה שיש לי את הכוחות לעשות זאת ועשיתי את כל הטעויות האפשריות, בישרתי לכל אחד בנפרד. התחלתי עם ליאב הגדול (בן 21 אז) אזרתי אומץ להוציא את המילים מהפה, לא הספקתי לסיים את המשפט והוא תפס את הרגליים ורץ לחדר, נשארתי מאובנת לא ידעתי מה לעשות עם זה, לאחר מספר דקות הוא חזר אליי עם נתונים "אמא אל תדאגי זה הסרטן הכי שכיח עם 95 אחוזי החלמה בגילוי מוקדם". לאופק (בן 19 אז) היה לי נוח לגשת כשהוא במיטה רק התעורר משינה ולא ממש עירני, הרגשתי יותר קל להתמודד עם זה כך, אחרי חצי שעה הוא הגיע אליי ואמר לי אמא חלמתי או שבאת אליי באמת ? כשאישרתי שזו אמת התגובה הראשונית שלו הייתה "אני עושה קרחת יחד איתך!". ללוטם (בן 14 אז) ניגשתי מספר פעמים אך לא אזרתי אומץ, המילים פשוט לא יצאו לי מהפה. עברו כמה ימים וכשסוף סוף הצלחתי להגיד לו יש לי משהו לספר לך, הוא אמר לי "אני יודע". אין ספק שהקרובים אלינו הם חלק בלתי נפרד מההחלמה ומסייעים לנו לעבור את התקופה הקשה. יחד עם זאת, זה לא מספיק, במיוחד אחרי הטיפולים כשכביכול אמורים לחזור לשגרה. הצוות הרפואי מוריד הילוך וגם המשפחה שמאוד רוצה לראות אותך רגיל. כשהבן שלי אומר לי "את בסדר עכשיו, נכון ?" אני משיבה לו בחיוב כי זה מה שהוא רוצה לשמוע ואני לא רוצה להעמיס עליו, אך בפועל זה לא המצב אני מרגישה כאובה ומפורקת ובמיוחד מפוחדת כי אין תעודת ביטוח לאף אחד וכל רגע הסיוט הזה יכול לחזור. חזרתי אחרת לעולם הזה, הגוף נחלש והציפייה מעצמי מקבלת גוון אחר. אני מגיבה אחרת לדברים, הפורפורציות וזווית הראייה שלי השתנו ואני לומדת להכיר את עצמי מחדש.

לאחר הטיפולים, ב2018 קרן מכירה את ענת שוקרון, מחלימה גם היא ויחד הן מחליטות לטפל בפער שנפער עם סיום הטיפולים. הן מקימות ומייסדות את אותה קהילה שלימים תקבל את השם "קהילת השדות", מהמילה שד בקונוטציה של עוצמה וחוזק. סביב ערכי הבריאות, שיתוף וחיבור מתוך הבנה שיש דברים שרק מי שעברה את המחלה תוכל להבין ולהכיל.

ענת שוקרון מייסדת קהילת שדות- סיפורה האישי

הסיפור שלי מתחיל לפני 8 שנים, באוקטובר 2014.  כמה אירוני..אוקטובר. אני אז צעירה בת 37, מעצבת פנים עסוקה, בשיא הכוח והמרץ שלי.. בנישואים וזוגיות מדהימה, בן זוגי ואני מנסים להיכנס להריון, מלאה בחלומות, שאיפות.. על פניו הכל מושלם.. העולם שלי מושלם! לא היה לי מושג שכל עולמי עומד להתהפך ולהשתנות.

אני החלמתי מהסרטן וברוך השם עברו 7 שנים ואני כאן, אני נוכחת, אני קיימת.. אומנם עדין עם כדורים וזריקות.. קצת שבורה, קצת עקומה, קצת עייפה, כאובה, נפוחה, זיכרון לתווך קצר שכמעט לא קיים ועוד שרשרת של בעיות.. אבל חיה ונושמת ובעשייה והכי חשוב זוכה לראות את רואי שלי גדל ( היום הוא  בן 16.5) וחווה איתו את החיים..  ובכל שנה אני נושאת את עיני מעלה.. מודה לאלוהים על עוד שנה שעברה לה ומבקשת רק דבר אחד.. שלא יגמר לעולם!!!

הסיפור הזה שלי, הוא הסיפור של כל חברותיי.. אחיותיי למסע המטורף הזה, אלו ששרדו ואלו שלא. וזו הישרדות יום יומית, התמודדות בלתי פוסקת.. שנה שנה, חודש חודש, שבוע שבוע, יום יום, שעה שעה, דקה דקה ושנייה שנייה. רק כדי לחטוף עוד רגע..עוד זיכרון..עוד חוויה.. עוד קיום עם האהובים שלנו!

קרן הלפרין וענת שוקרון קרדיט יח"צ

קרדיט: יח"צ

לחצי כאן לפרטים נוספים על עמותת השדות והבדיקה לגילוי סרטן השד

לכו להבדק, גילוי מוקדם מציל חיים!