לאלה שפספסו -אירועי חודש אפריל בסניפים

חודש אפריל התאפיין בשורה של אירועי השקה ומפגשי חתימות מגוונים שהתקיימו בסניפי צומת ספרים  השונים. האירועים כללו מפגשים עם סופרים מתחום הרומנטיקה, הספורט והקולינריה, והציעו לקהל הקוראים הזדמנות לפגוש יוצרים אהובים ולהעמיק את החוויה הספרותית. אז לא משנה מה הז'אנר האהוב עליכם, כדאי לכם לסקור יחד איתנו את האירועים המרכזיים שהתרחשו החודש.


סיפור אהבה חדש


ב-3 באפריל, למרות האווירה המתוחה בארץ על רקע המצב הביטחוני וביטולי אירועי תרבות רבים, התרחש רגע קסום בסניף החדש "סיפור אהבה" של צומת ספרים בדיזנגוף סנטר. הסופרת הבינלאומית אוליביה וילדנשטיין, מי שכבשה את לבבות קוראי הרומנטיקה ברחבי העולם, הגיעה לביקור מיוחד בישראל להשקת שלושת ספריה שתורגמו לעברית - "נוצה""עולם שמיימי" ו"אור כוכבים".

 

 

עשרות מעריצים ומעריצות, שציפו לפגוש את הסופרת האהובה, התייצבו מחוץ לחנות הפופ-אפ הרומנטית. האירוע הייחודי, בשיתוף הוצאת אדל יהלומים, הוכיח את מקומו המכובד של הז'אנר הרומנטי בישראל ואת הפופולריות הגוברת של סופרות הרומנטיקה הבינלאומיות בקרב הקהל המקומי.

וילדנשטיין, מחויכת וקורנת, הירבתה לחלוק חיבוקים ולהעניק איחולים אישיים לקהל הנרגש, תוך שהיא מחתימה בהתלהבות את ספריה. הטרילוגיה שלה, "מלאכי אליסיום", סחפה את הקוראים הישראלים אל עולם מרתק של אהבה, מסתורין ופנטזיה, והבטיחה להם חוויה מסעירה וסוחפת.

 

אך זה לא הכל! באותו הערב המיוחד, במה אחת אירחה שורה של סופרות ישראליות מוכשרות. דיאן אל, סנסציית הטיקטוק וסופרת רבי המכר, חגגה את ההשקה של "הוד מלכותה", הספר הרביעי והאחרון בסדרת "התנגדות" שכבשה את הקוראים. בנוסף, דיאן חגגה את יום הולדתה במעמד מרגש זה. גם הסופרת החדשה בר דרור לקחה חלק והשיקה את הדואט שלה, "עדיין נושמת" ו"עדיין שלך".
הדובדבנים שבקצפת היו הסופרות הישראליות 
שרון צוהרלינדה מזרחיעדן בלטל מגריסו ופנינה עזר, שהגיעו לפגוש את הקוראים ולחתום על ספריהן האהובים. ערב מלא כוכבות וזוהר! מיותר לציין שהספרים נחטפו מהמדפים - אבל אל דאגה השלמנו כבר הכל!



מטעמים בדפים

 

ב-4 באפריל, קניון TLV הפך למוקד עלייה לרגל עבור חובבי אוכל ואוהדים נלהבים של הצמד הקולינרי האהוב, ישראל אהרוני וביתו תמרה. לקראת השקת ספר הבישול החדש שלהם, "לבשל עם אהרוניס"., כשלא מעט אנשים מצטופפים בסבלנות, מצוידים בעותקים של הספר.

 

ככל שהשעה להשקה התקרבה, האווירה הלכה והתחממה. אנשים שוחחו בהתלהבות על המתכונים האהובים עליהם מספריו הקודמים של אהרוני, והחליפו טיפים קולינריים בזמן שהמתינו בתור. הקהל, מכל הגילים והמגזרים, שיקף את אהבת העם הישראלי למזון ביתי ואת הערצתו העמוקה לשף ולבתו.

 

הם הקדישו זמן לכל אחד ואחת בתור, מחליפים חיוכים, מחמאות וחתימות אישיות בספרים. רבים ניצלו את ההזדמנות כדי להודות לישראל ותמרה על תרומתם לקידום התרבות הקולינרית הישראלית ועל היותם השראה למבשלים ביתיים רבים כל כך.

 

ספר הבישול "לבשל עם אהרוניס" מכיל מתכונים מוכרים לצד פנינים חדשות, וכולם מובאים בליווי טיפים שימושיים ועצות ממי שיודע להפוך כל ארוחה לשירת הלל של טעמים וניחוחות. מתוך דפיו, עולה באהבה גם סיפורה של משפחה מלוכדת ששורשיה נטועים עמוק במורשת עדות ישראל.

האירוע היווה תזכורת מרגשת לאהבה הגדולה של הקהל הישראלי לאוכל וספרים גם יחד, ולמקומם המכובד של ישראל ותמרה אהרוני בפנתיאון הקולינרי הישראלי.


הדרך לגביע 

ב-11 לאפריל הגיע תורו של כוכב הרשת האהוב בוטיניו, שפקד את סניף עזריאלי בראשון לציון עם הספר האינראקטיבי על מסי וארגנטינה - "הדרך לגביע". מעריצים צעירים חיכו כדי לפגוש את הכוכב ולקבל חתימה אישית.


עשרות מעריצים התגודדו בתור. כשבוטיניו הופיע, הוא התקבל במחיאות כפיים מהקהל הנרגש. הכוכב הצעיר הקדיש זמן לכל מעריץ, מחליף חיוכים, משוחח וחותם.

 

ילדים, דמיון ומציאות 

 

בין ה-15 ל-17 באפריל, הסופר האהוב נדב נוה יצא למסע חתימות מרתק על פני שלושה ימים בסניפי עזריאלי מודיעין, ירושלים מלחה וסירקין פתח תקווה. לצד מפגשי חתימות על ספריו הקודמים, נווה גם השיק את ספרו החדש "החיים על פי ינון 4: עושים כסף", הוא הספר הרביעי בסדרה המאוירת על ינון וחבריו, שפעם אחר פעם מסתבכים בבעיות מרתקות ומשעשעות.


האירועים של נוה משכו קהל מגוון, אך בלטה במיוחד נוכחותם של ילדים רבים שהגיעו בליווי הוריהם. עבור הצעירים, מפגש עם הסופר האהוב היווה הזדמנות מרגשת לראות את יוצר הדמויות שליוו את ילדותם. הם הביאו עמם עותקים של ספרי "החיים על פי ינון" האהובים, מקווים לקבל חתימה אישית ואולי גם קריצה שובבה. כשפגשו את נוה, העיניים של הקוראים הצעירים נצצו מהתרגשות. הם שטחו בפניו שאלות על גיבורי הסדרה, ביקשו רמזים לגבי העתיד וחלקו עמו את החלומות והשאיפות שלהם.



חודש אפריל הוכיח שוב שאין כמו חנות ספרים כדי לחבר בין אנשים, רגשות וסיפורים. בצומת ספרים, כל מפגש בין יוצרים לקוראים הופך לחוויה מלאת קסם, בין אם זה בין דפי רומן רומנטי, על מגרש הכדורגל, במטבח של משפחה אוהבת או בדמיונם הפרוע של ילדים. אנחנו מודים למי שבא לחגוג איתנו את הקסם הזה, ומבטיחים שגם בחודש הבא - יהיה את מי לפגוש, במה להתאהב ועם מה לחלום. תמשיכו לעקוב!