דף הבית > אחוז בכל היקר
אחוז בכל היקר

אחוז בכל היקר

         

תקציר

ג´ון ברג´ר (נ´ לונדון, 1926) - מספר סיפורים במילים וברישומים, מסאי, היסטוריון של אמנות - הוא אחד האינטלקטואלים הרדיקליים והעצמאיים ביותר בחמישים השנים האחרונות. קובץ המסות, ´אחוז בכל היקר: איגרות על הישרדות ומרי" (הוצאת Verso, לונדון 2007) הוא ספרו הראשון הרואה אור בעברית. מסות פולמוסיות ומעוררות מחשבה אלו נכתבו בשנים 2001-2006 כהתבוננות מעורבת של סופר בכלכלה גלובלית ובכוחנות צבאית. על רקע 11 בספטמבר 2001, הוריקן קתרינה ב-2005, מתקפת הטרור בתחבורה הציבורית של לונדון - 7.7.2005, מציאות של כיבוש בן ארבעים שנה שראה בביקורים ברמאללה, ועוד, ברג´ר עוקב אחר יומיום של בני אדם באינספור הכרעות אישיות, מפגשים, הארות, תשוקות, מכאובים, זכרונות, השזורים בתוך מציאות של הישרדות, עולם אימפריאלי וקולוניאליזם בלבושו החדש.
התיאורים חושפים את המימד הפוליטי אשר בלב לבו של כל מצב קיומי: ביומיום, בפוטנציאל התשוקה, באמנות - בסרט עלום של פאזוליני מ-1963 או בציוריו של פרנסיס בייקון, ועוד. ברג´ר, אחד הדוברים עזי המבע של הווה רווי עבר ועתיד, משרטט את משמעותה של התנגדות פוליטית כיום.
כתיבתה בנויה על מצבים של אינטראקציה בינו לבין הממשי, בינו לבין אנשים, בינו לבין יצירות אמנות, צילום, שירה, פרוזה, קולנוע. דיבורו הוא על כן שיחתי, נע בין ליריקה ללהט פוליטי, ומרחבו הוא הטווח שבין סובייקטים ולא ד´ אמות. את חלקיו של הספר יש לראות כשלם על נימותיו המשתנות ועל אנרגיות הרוח והקיום הרבגוניות.
בין הספרים הרבים שכתב: ספריו הקלאסיים אשר היו לנוכחות מכריעה בשינוי מושגים בתולדות האמנות בכך שהתעקשו על היבטים של יחסי כוח וחברה בדיון האסתטי - דרכי ראייה, 1972, ועל התבוננות, 1980; הרומן הפוסטמודרני G, 1972 - זוכה פרס בוקר; ספרי הפרוזה שאינם משתבצים בסוגות ספרותיות מקוטלגות, דוגמת פוטוקופיס, 1995, ו- כאן אנו נפגשים, 2005. מ-1972 ברג´ר חי בכפר חקלאי קטן בצרפת.

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות

מחיר באתר: 70 ₪

*משלוח חינם בקניה מעל 249 ש"ח  

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

על ההתבוננות

על ההתבוננות

ברגר גון
מחיר מכירה 88 ₪
פוקו הישראלי

פוקו הישראלי

נוי נחום
מחיר מכירה 94 ₪
40% הנחה על הספר השני
אחדות או למות

אחדות או למות

יום טוב סמיה
מחיר מכירה 118 ₪
40% הנחה על הספר השני
המרכז

המרכז

יאיר זיוון
מחיר מכירה 112 ₪
40% הנחה על הספר השני
בעל הבית

בעל הבית

עדו נורדן
מחיר מכירה 98 ₪
כיצד הפכו האשכנזים לישראלים

כיצד הפכו האשכנזים לישראלים

רותם לשם
מחיר מכירה 59 ₪