דף הבית > אנטומיה של משבר ידוע מראש
אנטומיה של משבר ידוע מראש

אנטומיה של משבר ידוע מראש

         

תקציר

296 עמודים.
חברת העובדים הייתה שנים רבות אחד הגורמים החשובים והמכריעים במשק הישראלי. קריסתה והתפוררותה של מערכת כלכלית מסועפת ורבת עוצמה זו בתוך שנים אחדות מעוררות שאלות נוקבות על טבעה של כלכלת ישראל. הפרופסור יצחק גרינברג מתאר בבהירות את שלבי הנפילה ובוחן אגב כך שאלות וסוגיות הכרוכות בה: כלום היו ראשי החברה מודעים למצבה? האם נקטו צעדים להבראתה? כיצד השפיעו התפתחויות ושינויים במשק הישראלי על תהליך היחלשותה של החברה?
לבד מן התהליכים והגורמים הכלכליים שפעלו במשק בישראל בכלל, בוחן הספר את המאפיינים הייחודיים לחברת העובדים, ובראש ובראשונה את היותה מערכת כלכלית תנועתית, וכיצד השפיעה עובדה זו על התפתחות המשבר בתאגידיה.
נבחנים בדיוק רב הטעמים הפוליטיים, השיקולים האידיאולוגיים והנתונים הכלכליים אשר עיצבו את דפוסי הניהול וההתנהגות של חברת העובדים. חלקם של ההנהגה הפוליטית של הסתדרות העובדים ושל ראשי התאגידים בהתפתחות תהליכי הקריסה מואר מנקודות בחינה מקוריות ומרתקות.לעיני הקורא בספר מעניין וחדשני זה נפרשת מעין טרגדיה יוונית, שגיבוריה צועדים בעיניים פקוחות לקראת אסון והתמוטטות, אך אינם משנים את התנהלותם ואינם מנסים למונעם.
הפרופ´ יצחק גרינברג הוא מרצה במכללת בית ברל וחוקר ביחידה להיסטוריה של משרד הביטחון. חיבוריו עוסקים בתולדות משק העובדים ובזיקה שבין כלכלה לביטחון.

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות

מחיר באתר: 79 ₪

*משלוח חינם בקניה מעל 249 ש"ח  

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

זלמן ארן פוליטיקאי כאינטלקטואל

זלמן ארן פוליטיקאי כאינטלקטואל

גרינברג יצחק
מחיר מכירה 92 ₪
אחיות נפש: החברה הגאונה כמשל

אחיות נפש: החברה הגאונה כמשל

אקי-רבקה אלינב
מחיר מכירה 119 ₪
עושים סיפור

עושים סיפור

יוסי אלפי
מחיר מכירה 98 ₪
להתגבר על אלרגיות מזון

להתגבר על אלרגיות מזון

דייוויס גווין
מחיר מכירה 32 ₪
חוכמת הזאב

חוכמת הזאב

בני פרנס
מחיר מכירה 88 ₪
מזרח חדש

מזרח חדש

עמית לוי
מחיר מכירה 118 ₪