דף הבית > אש ידידותית / אברהם ב יהושע
אש ידידותית / אברהם ב יהושע

אש ידידותית / אברהם ב יהושע

5 1
         

תקציר

בפיר המעליות של מגדל דירות תל אביבי משמיעות המעליות יללות פראיות ויבבה עצובה, ואולי קולות של עוגב. מדוע ועל מה נאנקות שם הרוחות, ומאין הן נשאבות? וגם מעלית ירושלמית פרטית, רק לקומה אחת, מתחילה להשמיע יללות של חתול מיוחם.

אמוץ יערי הוא מהנדס שירש מאביו משרד לתכנון מעליות, והוא מנסה לפתור את תעלומת המעליות המייבבות, בעודו 'מופקד' על הטיפול בבני-המשפחה, שכן לראשונה בחייהם נסעה אשתו, דניאלה, לחו"ל לבדה, בלי השגחתו המגוננת, לכל התקופה של חג החנוכה. מנר שני ועד נר שמיני עובר יערי מבית לבית וממקום למקום כדי להיות "לא רק סבא ואבא מסור לכולם, אלא גם בן טוב" (לאביו בן התשעים).

דניאלה נסעה לטנזניה אל גיסה האלמן, ירמי – מנהלן במשלחת חפירות אנתרופולוגיות של מדענים אפריקנים, המחפשים באפריקה את חוליית המעבר מן הקוף אל האדם דרך "קרובי-משפחה" שנזרקו מן הדרך הראשית של האבולוציה ונתקעו ברחוב ללא-מוצא. לפני למעלה משנה מתה אחותה של דניאלה, ונסיעתה עכשיו אל ירמי היא כדי להתחבר אל האובדן וללבות את הכאב ואת האבל שהתעמעמו בשנה האחרונה. אבל האלמן שהיא פוגשת עסוק דווקא בשכחה. אחרי שנים של ניסיונות כפייתיים להעניק משמעות למות בנו, שנורה בטעות מאש חבריו במארב בטול כרם, הוא מבקש עכשיו להינתק ולהיפרד מכל השייכויות, החל במשפחה וכלה ב"כל הדייסה היהודית והישראלית".

112 פרקוני הספר פורשים לסירוגין, במעין דואט, את התהפוכות העלילתיות הבו-זמניות בחייהם של כל אחד מבני-הזוג, באפריקה ובישראל. והחיבור הזוגי והמשפחתי השברירי והחמקמק – המואר באש הנגדית ששולח כלפיו ירמי – מותווה כאן בעושר מרתק של פרטים מדויקים ובשלל היבטים לא-צפויים. כך הופך הספר לדואט ממשי של זוג שנשוי קרוב לארבעים שנה. דואט באוניסון? בקאנון? בקונטרפונקט?
דמיונו הממריא והבלתי-נדלה של אברהם ב' יהושע, מצד אחד, וכושרו לתזמר לעילא פכים קטנים ועלילות-משנה, מצד אחר, עושים את הדואט גם לסימפוניה גדולה.


...כמו כל אירוע משפחתי, גם הדלקת נרות תמימה מאירה את הדינמיקה בין בני הבית, כמו שיכול לספר גיבור 'אש ידידותית' של אברהם ב' יהושע, שמתרחש לאורך שמונת ימי החג:

"יערי שולף את השמש ממקומו ומדליק אותו, ומתאמץ לקרוא לאורו את הברכה הראשונה ואחריה את השנייה, וכשהוא פוצח בקול מכני במעוז צור ישועתי, הוא מוסר את הנר לנטע, שמדליקה נר ראשון ונר שני, ובהיסוס מוסרת אותו לנדי, שכבר עומד על כיסא קטן, דרוך להדליק את השלישי ואת הרביעי. וכשנשאר רק הנר החמישי, לוקח יערי את השמש ופונה אל אפרת, בואי, אפרתי, תדליקי גם את נר, אבל היא מתבוננת בו בניכור ולא זזה ממקומה, הדלקתי כבר מספיק נרות בחג הזה, תיתן לנטע, והוא מוסר את הנר לנטע, שמדליקה את הנר החמישי, ובבת אחת פורץ אחיה בהשתוללות, תחילה הוא מנסה להפוך את החנוכייה הדולקת, וכשסבא שלו מונע ממנו, הוא יורד על ברכיו כמוסלמי ומטיח את ראשו ברצפה, מיילל בזעם למה אחותו הדליקה את הנר החמישי ולא הוא. ואין דרך אחרת לפייס את קנאתו, אלא לכבות את הנר החמישי ולתת בידו את השמש. ועדיין אינו מרוצה, למה לא הוא היה הראשון שהדליק את הנר החמישי?".

צליל אברהם, ידיעות אחרונות- 7 לילות


מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות

מחיר באתר: 89 ₪

*משלוח חינם בקניה מעל 249 ש"ח  

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

כל הסיפורים/אברהם ב.יהושע

כל הסיפורים/אברהם ב.יהושע

א.ב. יהושע
מחיר מכירה 88 ₪
מסע אל תום האלף/אברהם ב.יהושע

מסע אל תום האלף/אברהם ב.יהושע

א.ב. יהושע
מחיר מכירה 89 ₪
40% הנחה על הספר השני
המקדש השלישי

המקדש השלישי

א.ב. יהושע
מחיר מכירה 72 ₪
40% הנחה על הספר השני
הבת היחידה

הבת היחידה

א.ב. יהושע
מחיר מכירה 92 ₪
40% הנחה על הספר השני
המנהרה

המנהרה

א.ב. יהושע
מחיר מכירה 98 ₪
ניצבת

ניצבת

א.ב. יהושע
מחיר מכירה 74 ₪