דף הבית > האי של דר מורו
האי של דר מורו

האי של דר מורו

         

תקציר

139 עמודים

``האי של ד``ר מורו`` הנו ספר מופת, יצירה מרתקת שתחילתה כספרי ``טביעת ספינות`` כמו ``רובניזון קרוזו`` של דניאל דיפו או ``מסעות גוליבר`` של סוויפט.. בהבדל קטן אחד - ספר זה נוגע בעצבים החשופים של ההוויה האנושית, בגבול הדק שבין הקידמה המדעית ובין האימה מפניה. ובימינו, כאשר מדברים על שיבוט בני אדם וחוגגים את ימי ההולדת של דולי הכבשה, לספר זה חשיבות רבה מאי פעם.

ספינה טובעת, וחוקר הטבע פרנדיק שהיה על סיפונה ניצל ומגיע לאי בודד -עד כה מדובר בנוסחא ספרותית מוכרת למדי - ומוצא שם את ד``ר מורו, שקבע באי את מושבו והקים מעבדה משוכללת בה הוא עושה ניסויים, יוצר את אנשי החיה ושולט בהם בעזרת הפחד.

ויום אחד מגיע סופו של ד``ר מורו - אנשי החיה מתמרדים, וחוקר הטבע מוצא את עצמו באי מבודד בו שולטים אנשי החיה!

פנטזיה קודרת, אפלה, המזהירה את הקורא מפני אובססיביות מדעית ומפני שאיפה פאוסטית לשלוט בתהליכי האבולוציה. ``פרנקנשטיין`` של שלי הנו סיפור ילדים לעומת ה``אי של ד``ר מורו``! רובינזון וגוליבר לא חלמו עם קיומם של אנשי החיה!

ספר מרתק, שאי אפשר להניחו מהיד! הסרט, שנעשה על-פי ספר זה, נאסר להקרנה במקומות רבים בעולם, כיוון שגרם להלם תרבותי של ממש! מי היה מאמין כי האי של ד``ר מורו יהפוך למציאות.

ה.ג`. וולס (נולד 1886, מת 1946) למד מדעים וכתב בתחילת דרכו הספרותית ספרי לימוד. בשנת 1895 פרסם את ``מכונת הזמן`` והפך לסופר מוכר ומקובל. עסק בפעילות חברתית-סוציאלסיטית. כתב כמאה ספרים בתחומים שונים - ספרי לימוד, מדע בדיוני, פנטזיה, סיפורת וספרי עיון ומחקרים שונים.


מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות
אזל זמנית

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

שיר האל

שיר האל

אמיר אור
מחיר מכירה 100 ₪
קלפי ארבע ההסכמות

קלפי ארבע ההסכמות

דון-מיגואל רואיס
מחיר מכירה 149 ₪
40% הנחה על הספר השני
בצמיחה מתמדת

בצמיחה מתמדת

ארתור ברוקס
מחיר מכירה 98 ₪
40% הנחה על הספר השני
למצוא שלווה בעולם סוער

למצוא שלווה בעולם סוער

מארק ויליאמס
מחיר מכירה 98 ₪
נזירים מדברים

נזירים מדברים

נטע דביר
מחיר מכירה 96 ₪
40% הנחה על הספר השני
מערבולות רוח

מערבולות רוח

עמיר פריימן
מחיר מכירה 89 ₪