דף הבית > הזכות הטבעית וההיסטוריה
הזכות הטבעית וההיסטוריה

הזכות הטבעית וההיסטוריה

         

תקציר

294 עמודים.
מאז יצא לאור "הזכות הטבעית וההיסטוריה" לפני כחצי מאה, נעשתה הגותו של ליאו שטראוס לאחד הנושאים המסעירים ביותר בפילוסופיה המדינית, והשפעתו ניכרת גם מחוץ לכותלי האקדמיה. בספר זה שטראוס קורא תיגר על הדרך המקובלת להבנת הפילוסופיה המדינית ותולדותיה. הוא מבקר בחריפות את הגישה ההיסטוריציסטית השואפת להבין את הפילוסופיה כביטוי של רוח זמנה. לדעתו, גישה זו הביאה לאובדן המעמד הרם שהיה שמור לפילוסופיה המדינית עד למאה השמונה-עשרה כ"מלכת" מדעי האדם או כ"לימוד המקיף של העניינים האנושיים". לדידו של שטראוס, ירידת מעמדה של הפילוסופיה המדינית היא אחד מתסמיני המשבר הפוליטי והמוסרי של הליברליזם המודרני ושל תרבות המערב בכללותה.
ליאו שטראוס (1899-1973) נולד ורכש השכלה בגרמניה, ובעקבות עליית הנאצים לשלטון היגר לארצות-הברית. אחרי שנים של הוראה ב´ניו סקול´ בניו יורק, הוא התמנה לפרופסור למדע המדינה באוניברסיטת שיקגו ושם לימד במשך כמה עשורים. הוא העמיד דורות של תלמידים, החזיר טקסטים קלסיים לתכנית הלימודים של האוניברסיטאות בארצות-הברית, ובנה את אחת האסכולות החשובות בפילוסופיה המדינית במאה העשרים.
אהוד לוז, פרופסור למחשבה יהודית חדשה באוניברסיטת חיפה ובמכללת אורנים, ערך מבחר כתבים של ליאו שטראוס, ירושלים ואתונה (תשס"א), ופרסם מאמרים על הגותו של שטראוס בכתבי עת שונים.

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות

מחיר באתר: 88 ₪

*משלוח חינם בקניה מעל 249 ש"ח  

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

אנחנו אנשים חדשים

אנחנו אנשים חדשים

עפרי אילני
מחיר מכירה 98 ₪
תאודיציאה

תאודיציאה

גוטפריד וילהלם לייבניץ
מחיר מכירה 128 ₪
אתיקה עברית

אתיקה עברית

צוריאל ראשי
מחיר מכירה 145 ₪
אחרון הציונים

אחרון הציונים

רפאל זגורי-אורלי
מחיר מכירה 92 ₪
תיאולוגיה אישית

תיאולוגיה אישית

אביבה גיטלמן
מחיר מכירה 96 ₪
קסירר והיידגר נפגשים בדאבוס

קסירר והיידגר נפגשים בדאבוס

אסתר פירק
מחיר מכירה 94 ₪