דף הבית > היום שאחרי הלילה
היום שאחרי הלילה

היום שאחרי הלילה

         

תקציר

מחברת רב המכר "האוהל האדום", שבו הפליאה להפיח רוח חיים בעולם התנ"ך, מביאה הפעם לקוראים רומן היסטורי, שבו היא חושפת פרשה נועזת מתקופת המנדט הבריטי בארץ ישראל. הספר מתאר את חייהם של ניצולי השואה, המעפילים הבלתי לגאליים במחנה עתלית, שכל שרצו היה לתת מנוח לגופם ולנפשם הרצוצים ולחיות בשלווה במדינת היהודים. בשיאה של העלילה עומד המבצע הנועז של לוחמי הפלמ"ח ששחררו בלילה אחד, 9 באוקטובר 1945, את כל העצורים במחנה.

"היום שאחרי הלילה" מספר את סיפורן של חמש נשים חזקות, נחושות אך גם פגועות גופנית ונפשית, ניצולות שואה שהגיעו לעתלית בספינות מעפילים. זורה, הנערה המבריקה שנמנע ממנה ללמוד תורה, ויש לה חשבון מר עם אלוהים. שיינדל, הפרטיזנית האמיצה שמסתירה את מעלליה בזמן המלחמה מסיבות השמורות עמה. טדי, היחידה שניצלה ממשפחתה ההולנדית, ליאוני, הצרפתייה היפיפייה, שעברה גיהינום על סדיני משי ואסתר, אמו של יעקב הקטן, שזהותה האמיתית לוטה בערפל.

חמש הנשים הללו כורתות ביניהן ברית ומגלות את הכוח שטמון בהן, גם לאחר שעברו את אימי השואה. דמויות רבות וססגוניות מאכלסות את דפי הספר, המפליא לתאר את החיים במחנה מעצר, ואת השילוב התובעני של ניצולי שואה, צברים, בריטים, פליטים יהודים ממדינות ערב, שנאלצו לחיות ביחד בקלחת המבעבעת שהיתה מחנה עתלית. זהו ספר מרגש עד דמעות, הנקרא בנשימה עצורה, ומשלב באופן מרתק עובדות היסטוריות, תוצאה של תחקיר מעמיק, ועלילה דמיונית.

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות

מחיר באתר: 89 ₪

*משלוח חינם בקניה מעל 249 ש"ח  

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

הנערה מבוסטון

הנערה מבוסטון

דיאמנט אניטה
מחיר מכירה 95 ₪
האוהל האדום

האוהל האדום

דיאמנט אניטה
מחיר מכירה 95 ₪
נובלות מוזיקליות / צוויג הופמן מריקה

נובלות מוזיקליות / צוויג הופמן מריקה

סטפן צוויג
מחיר מכירה 69 ₪
בהרי הטירוף

בהרי הטירוף

פיליפס לאבקראפט
מחיר מכירה 88 ₪
סוף המשחק מחודש

סוף המשחק מחודש

חוליו קורטאסר
מחיר מכירה 88 ₪
מורבזין

מורבזין

בלז סנדרר
מחיר מכירה 98 ₪