דף הבית > הרצחת וגם ירשת
הרצחת וגם ירשת

הרצחת וגם ירשת

         

תקציר

הרצחת וגם ירשת הוא ניתוח משפטי ופוליטי חדשני של סיפורי המקרא, אגב השוואתם לאגדות מהמיתולוגיה, למקורות ספרותיים קלאסיים, לאירועים היסטוריים ולכמה מנקודות המבט של המשפט המודרני.
הספר גם בוחן את הרקע ההיסטורי לגלגולי הנבואה הישראלית הקדומה ולעליית ירושלים בתודעת עם ישראל לכדי בירת הנצח שלו. הספר גם דן בשינוי הדרמטי של הנסיבות בישראל בת ימינו, שהשפיעו על הפסיקה בבעיית "מיהו יהודי", המעסיקה אותנו מאז ימי עזרא הסופר.
המהדורה הראשונה של הרצחת וגם ירשת יצאה לאור בשנת 2000 והיתה לרב-מכר. זוהי מהדורה שנייה מורחבת של הספר.
דניאל פרידמן, פרופסור (אמריטוס) באוניברסיטת תל אביב וחבר האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. זכה בפרס ישראל למשפטים וכיהן בעבר כשר המשפטים.

מהביקורות על המהדורה הראשונה:
"זהו ספר מקסים. כמו ספרי מסעות הפותחים לעיניך נופים מתחלפים ומגוונים שלא שיערת יופיים, אם כי ידעת על קיומם, כך ספר זה לוקח אותך לטיולים מפתיעים אל שדות התנ"ך על גווניהם וצבעיהם... דניאל פרידמן קרא את התנ"ך כמשפטן מובהק...למדנותו המופלגת בכל ענפי המשפט, בקיאותו בהליכות העולם... וכן השכלתו ההיסטורית, כולן חברו יחד להכשירו, מאין כמותו, למבצע גדול זה שלקח על עצמו." (חיים כהן, המשפט)

"דניאל פרידמן... כתב ספר יוצא דופן: הוא מביא את כלי הניתוח המשפטיים ואיזמל ההיגיון לתנ"ך, ומפעילם בשום שכל ומתוך רגישות רבה... הוא משווה את הדין המקראי לדינים אחרים מהמשפט העתיק – וההשוואות למיתולוגיה היוונית, לסאגות הצפוניות, למשפט הרומי ולקודקס חמורבי הן רבות ומהנות ביותר. הספר קל לקריאה ומרתק." (אמנון רובינשטיין, "הארץ")

"בהיררכיה בין הז'אנרים ניתן למקם את הספר כסוג של 'פרשנות חילונית'... המגוון הזה הופך את הקריאה למסע מרתק, מעשיר ובעיקר מפתיע ומקורי. ויש בו תועלת נוספת והיא קירוב פוטנציאלי של חילונים לסיפורי המקרא. בעיקר לאחד המסרים, המחתרתיים אם תרצו, שעולים מהם..." (משה גורלי, "גלובס")


מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות

מחיר באתר: 128 ₪

*משלוח חינם בקניה מעל 249 ש"ח  

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

וליבי ער פעימות חיים על פרשת השבוע

וליבי ער פעימות חיים על פרשת השבוע

אייל ורד
מחיר מכירה 98 ₪
אות לפרשה

אות לפרשה

עתירה אות
מחיר מכירה 84 ₪
תרי עשר

תרי עשר

מיכאל סיגל
מחיר מכירה 239 ₪
יהודה הלוי שירי החול הדיואן המקורי עם נספחים

יהודה הלוי שירי החול הדיואן המקורי עם נספחים

יוסף יהלום
מחיר מכירה 148 ₪
צופה אל הבאות

צופה אל הבאות

אריאל קופילוביץ
מחיר מכירה 128 ₪
שיח שלום כהגות

שיח שלום כהגות

אבינועם רוזנק
מחיר מכירה 128 ₪