דף הבית > זמן שאול
זמן שאול

זמן שאול

         

תקציר

ד"ר שבתאי נוי, מבכירי הפסיכולוגים בישראל, נפטר בגיל 68 מגידול ממאיר במוח. ד"ר בלהה נוי, רעייתו, כותבת ספר פרידה, שבו היא מתעדת את את תהליך התמודדותו והתמודדות הסובבים אותו עם מחלתו.
נוי מלווה את בעלה בסבך המערכת הרפואית, על יתרונותיה וחסרונותיה; היא לומדת את מחוזות הטיפול הסיעודי ומתחבטת בבחירה שבין הכנסת עובד זר שיפלוש אל המרחב האישי של בני הבית, לבין טיפול בכוחות עצמה; היא מתמודדת עם השינויים המהותיים המתרחשים במבנה המשפחתי, כאשר מי שהיה ראש המשפחה עד אז אינו יכול עוד להכריע בסוגיות הקשורות לעצמו, וודאי לא בסוגיות הקשורות לזולת; היא בוחנת טיפולים קונבנציונליים ואלטרנטיביים, והיא נותרת ערה לרצון בעלה ולצרכיו, גם כאשר הממסד רואה בו חולה סופני.
נוי מזמינה את הקורא לצאת איתה למסע הכואב הזה של אובדן עצמאות ואוטונומיה, תוך שמירה על כבוד האדם, ומצליחה להציג דילמות קשות שעימן מתמודדים המטפלים בחולים סופניים, ולא תמיד מצליחים למצוא להן מילים.
מסע הפרידה של בלהה מבעלה הוא מסע פרידה מרגש ומפרה, שהופך את ספרה לספר חיוני לעוסקים במקצועות טיפוליים, לאנשים המתמודדים עם חולי ומוות ולבני אדם באשר הם.

ד"ר בלהה נוי ניהלה את השירות הפסיכולוגי ייעוצי (שפ"י) של מערכת החינוך בארץ, חיברה מאמרים בנושאי חינוך מגוונים, ואת הספר ´ילדי ביכורים´ (ספריית פועלים). אם לארבעה ילדים וסבתא לשישה נכדים.

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות

מחיר באתר: 88 ₪

*משלוח חינם בקניה מעל 249 ש"ח  

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

חלון פתוח

חלון פתוח

תמי פויכטונגר
מחיר מכירה 94 ₪
מכאב לצמיחה

מכאב לצמיחה

עמנואל שטראוס
מחיר מכירה 92 ₪
הפסיכולוגיה של האושר מהדורה חדשה

הפסיכולוגיה של האושר מהדורה חדשה

אורי דר נויבירט
מחיר מכירה 98 ₪
הרגלים טובים הרגלים רעים

הרגלים טובים הרגלים רעים

ונדי ווד
מחיר מכירה 118 ₪
40% הנחה על הספר השני
החלטות קטנות החלטות גדולות

החלטות קטנות החלטות גדולות

מיכל אסף-קרמר
מחיר מכירה 98 ₪
40% הנחה על הספר השני
טראומות קטנות

טראומות קטנות

מג ארול
מחיר מכירה 108 ₪