דף הבית > חדר הביליארד
חדר הביליארד

חדר הביליארד

         

תקציר

העבר אינו מת. למעשה, הוא אפילו לא עבר. קונסטנץ 1941. הפסנתרן הלמוט שפיגלר ואשתו אווה נכשלים שוב ושוב בנסיונם לחצות את הגבול לשוויץ ולברוח מגרמניה הנאצית. מישהו לוחש באוזנם שרק אדם אחד יוכל לעזור להם: גרו פון נולן, מיליונר, איש נדל"ן שמטפל בנכסים של יהודים שנמלטו מגרמניה. ואכן, פון נולן פורש עליהם את חסותו ומסתיר אותם בביתו. בעוד הלמוט הולך ושוקע בעולמו המוזיקלי ומתנתק כמעט מכל קשר אנושי, שוקעת אווה במערבולת רגשית שאחריתה הרת אסון. כעבור שישים שנה חושף נכדו של גרו פון נולן, עיתונאי זוטר במקומון, את השלדים בארון: כנגד מעשיות הגבורה על סבא והשבחים שזכה להם אחרי המלחמה הוא מגלה סדרה של עובדות מטרידות שטורפות את חיי המשפחה.
מארק בול טווה שתי עלילות המסופרות בשני קולות, מבנה מרתק המציג נאמנה את הסתירות המתקיימות בגרמניה של ימינו, ובתוך כך הוא בוחן את הגבולות האחריות והאשמה. זהו סיפורו של הדור השלישי כפי שהוא נראה מהצד הגרמני.

מארק בול (1976), עיתונאי, הרבה לטייל בעולם, בעיקר במדבריות אפריקה, אסיה ואמריקה. פרסם עד כה ארבעה רומנים. מתגורר עם אשתו ושני ילדיו בפרייבורג.

"פרוזה סוחפת, סיפור שמתאים לכל אלה שהמילה ´צדק´ עדיין אומרת להם משהו". די וולט

"מארק בול מספר ברגישות יוצאת דופן מבחינה לשונית, ובברק פילוסופי, את סיפורם של בני הדור השלישי: איך הם נושאים בנטל במשפחתי שלהם ואיך הם מצליחים להבין את עצמם מחדש." יודישה צייטונג

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות

מחיר באתר: 84 ₪

*משלוח חינם בקניה מעל 249 ש"ח  

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

הבלדרית מפריז

הבלדרית מפריז

מג וייט-קלייטון
מחיר מכירה מודפס 108 ₪
ריקוד השעון

ריקוד השעון

אן טיילר
מחיר מכירה מודפס 98 ₪
כוכבת ים

כוכבת ים

ליסה פיפס
מחיר מכירה מודפס 98 ₪
מקום שמור

מקום שמור

יעל ואן-דר-ואודן
מחיר מכירה מודפס 98 ₪
הדיירת השקטה

הדיירת השקטה

קלמנס מישלון
מחיר מכירה מודפס 98 ₪
מיקה בחיים האמיתיים

מיקה בחיים האמיתיים

אמיקו גין
מחיר מכירה מודפס 98 ₪