דף הבית > חוק זכויות החולה
חוק זכויות החולה

חוק זכויות החולה

         

תקציר

שנת 1992 אישרה כנסת ישראל את חוק–יסוד: כבוד האדם וחירותו. החוק נועד להגן על זכויות האדם הבסיסיות במדינת ישראל מתוך הכרה בערך האדם, בקדושת חייו ובהיותו בן חורין. שנים אחדות אחר כך נחקק חוק זכויות החולה, שנועד לקבוע את זכויות האדם המבקש טיפול רפואי או המקבל טיפול רפואי ולהגן על כבודו ועל פרטיותו. בחצי יובל עברנו כברת דרך מרשימה, ועם זאת עוד רבה הדרך ואתגרים רבים לפנינו.

 

בספר חוק זכויות החולה: המהפכה שטרם הושלמה 51 מאמרים פרי עטם של בכירי מערכת הבריאות, המשפט והאקדמיה בישראל. הספר סוקר את התמורות שחולל החוק ואת ההתפתחויות שחלו בו למן חקיקתו, מביא את קולו האותנטי של המטופל ודן במגוון היבטים הנוגעים לזכויותיו מנקודת המבט של מערכת הבריאות, מערכת המשפט, קופות החולים, בתי החולים וצוותי מערכת הבריאות.

 

הנושאים המגוונים הנדונים בספר מאפשרים לכל מי שהמטופל וזכויותיו יקרים לליבו לבחון לעומק את אופן מימוש החוק ולעמוד על השינויים הדרושים כדי להבטיח את התאמתו למציאות המשתנה.

 

הצלחה של טיפול רפואי תלויה בגורמים רבים, ואמון הוא ללא ספק אחד החשובים שבהם. על המטפלים לשאוף לביסוס יחסי אמון עם החולה–המטופל ולראות לנגד עיניהם את טובתו כל העת, מתוך חמלה ואמפתיה ושמירה על זכויותיו הבסיסיות ועל זכויות משפחתו.

 

במקום שיש בריאות יש תקווה, ובמקום שיש תקווה יש הכול (פתגם ערבי)

 

פרופ' יהושע (שוקי) שמר הוא פרופסור מן המניין (אמריטוס) באוניברסיטת תל אביב, מומחה לרפואה פנימית ולמינהל רפואי ויו"ר אסותא מרכזים רפואיים. לשעבר קצין הרפואה הראשי, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות ויו"ר בית החולים הציבורי אסותא אשדוד.

 

שמוליק בן יעקב מכהן כיו"ר האגודה לזכויות החולה משנת 2013 (בהתנדבות). הוא חבר במועצת הבריאות ומייצג בה את ארגוני החולים, ומשמש יועץ ארגוני למכבי שירותי בריאות ולבית חולים אלי"ן בירושלים. עבד שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת הביטוח “אבנר".

 

פרופ' יוסי ווייס הוא אל"מ במיל', חבר הנהלה ברשת בתי החולים של אסותא ומזכיר הדירקטוריון של אסותא מרכזים רפואיים. בעבר פיקד על בית הספר לרפואה צבאית ועמד בראש המחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת אריאל בשומרון וכיום מכהן בה כחבר סגל.


מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות

מחיר באתר: 128 ₪

*משלוח חינם בקניה מעל 249 ש"ח  

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

40% הנחה על הספר השני
תהיה בריא גבר

תהיה בריא גבר

גף פוסטר
מחיר מכירה 98 ₪
40% הנחה על הספר השני
שנת הנמר

שנת הנמר

מילי אולינובר
מחיר מכירה 98 ₪
40% הנחה על הספר השני
להשתחרר מהכאב

להשתחרר מהכאב

עדי דוידוביץ
מחיר מכירה 96 ₪
40% הנחה על הספר השני
צעירים לנצח

צעירים לנצח

מארק דר היימן
מחיר מכירה 98 ₪
האבולוציה של הפרקטיקה הרפואית

האבולוציה של הפרקטיקה הרפואית

בנימין מוזס
מחיר מכירה 118 ₪
האינציקלופדיה השלמה לריפוי טבעי

האינציקלופדיה השלמה לריפוי טבעי

אבשלום מזרחי
מחיר מכירה 228 ₪