דף הבית > חיים נחמן ביאליק
חיים נחמן ביאליק

חיים נחמן ביאליק

         

תקציר

גדולי הרוח והיצירה בעם היהודי היא סדרת חיבורים מונוגרפיים על חייהם וכתביהם של האישים הבולטים בתולדות ישראל בשדה המחשבה, ההלכה והתרבות. החיבורים מתרכזים בשני תחומים: תולדות החיים והסיפור האנושי, תוך הדגשת חשיבותה של האישיות על רקע זמנה ומקומה; והיצירה הספרותית והרוחנית, תוך הדגשת תכניה, תרומתה הייחודית והשפעתה לדורות. החיבורים עוסקים באישים שפעלו למן העת העתיקה ועד המאה העשרים. מטבע הדברים, לא נכללו בסדרה כל גדולי הרוח והיצירה בעם היהודי אלא דמויות נבחרות, שתרמו תרומה מכרעת לתרבות ישראל וטבעו חותם ניכר לדורות.
מחברי הספרים בסדרה זו הם החוקרים המובהקים בתחומם. עם זאת, הספרים פונים לציבור קוראים רחב ומוגשים בלשון שווה לכל נפש. עורכת הסדרה היא פרופ´ אניטה שפירא, וחברי המערכת הם פרופ´ משה אידל, פרופ´ אברהם גרוסמן, מר צבי יקותיאל ופרופ´ יוסף קפלן. העורך הראשון: פרופ´ אביעזר רביצקי.

חיים נחמן ביאליק

סיפור חייו ותולדות יצירתו של חיים נחמן ביאליק נפרשים בספר זה מזוויות ראות שונות. חייו נראים כעלילת ניצחון של יתום אסופי דחוי ומושפל על פצעי ילדותו ועל סביבת גידולו המגבילה, עד שנעשה לא רק לגדול המשוררים אלא למנהיג הסמכותי של התרבות העברית כולה. ואולם זוהי גם עלילה טראגית של דעיכה והיאלמות בגיל צעיר, שכן שירת ביאליק דללה והלכה זמן קצר אחרי שהעפילה לפסגות עילאיות, ושתיקתו הפיוטית המעיקה כוסתה במחצית השנייה של חייו בשלל ערוצים של פעילות ספרותית וציבורית. בד בבד מצטיירים חיי ביאליק ויצירתו כשדה מערכה בין דחפים מנוגדים: מחויבות לענייני הלאום מול כמיהה להתכנסות ברשות היחיד; צורך בביטחונות בורגניים ובקנייני חומר מול התייסרות בכיסופים לאהבה שלא באה; העמקה הרוחנית מפליאה לעומת משיכה להיבטים הארציים של הקיום האנושי. הספר שוזר יחד את כל הקווים הסיפוריים האלה בניסיון להתחקות על סוד כוחה של יצירת ביאליק בימיו ובימינו.

אבנר הולצמן הוא פרופסור לספרות עברית באוניברסיטת תל אביב. חיבר עד כה עשרה ספרי מחקר וערך כשלושים וחמישה קבצים מחקריים ואסופות כתבים של סופרי מופת. מהדורת כתבי ביאליק בעריכתו הופיעה בהוצאת דביר ("השירים", 2004; "הסיפורים", 2008).

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות

מחיר באתר: 75.7 ₪

*משלוח חינם בקניה מעל 249 ש"ח  

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

מולדת במלים

מולדת במלים

אבנר הולצמן
מחיר מכירה 148 ₪
עד הלום

עד הלום

אבנר הולצמן
מחיר מכירה 99 ₪
מיכה יוסף ברדיצבסקי

מיכה יוסף ברדיצבסקי

אבנר הולצמן
מחיר מכירה 84 ₪
תמונה לנגד עינ

תמונה לנגד עינ

אבנר הולצמן
מחיר מכירה 77 ₪
אחיות נפש: החברה הגאונה כמשל

אחיות נפש: החברה הגאונה כמשל

אקי-רבקה אלינב
מחיר מכירה 119 ₪
עושים סיפור

עושים סיפור

יוסי אלפי
מחיר מכירה 98 ₪