דף הבית > יהודי אלגיריה בעידן הצרפתי
יהודי אלגיריה בעידן הצרפתי

יהודי אלגיריה בעידן הצרפתי

         

תקציר

ספר זה עוסק בהיסטוריה הייחודית של קהילת יהודי אלג´יריה בשנות השלטון הקולוניאלי הצרפתי, שנמשך למעלה ממאה ושלושים שנה, בין השנים 1962-1830.
לצורך המחקר המרתק שלפנינו התבסס המחבר על מקורות ארכיוניים צרפתיים ומסמכי הקהילה היהודית בצרפת, וגם על חומרים היסטוריים שטרם ראו אור והמצויים בספרות הרבנית של התקופה, בארכיונים הקונסולאריים השונים ובעיתונות העברית שהודפסה באלג´יריה. בכך מצליח המחבר להאיר את הפן המיוחד של החיים היהודיים באלג´יריה ולהציג את ההתמודדות רבת הפנים של יהודי אלג´יריה עם המודרנה בעידן הצרפתי. תוך כך עומד הקורא על טיב יחסה של יהדות צרפת ליהדות אגן הים התיכון ועל מורכבותה של יהדות אלג´יריה, שראשית צמיחתה בהוויה תרבותית מוסלמית ואחריתה כקהילה יהודית אירופאית מובהקת. בד בבד יוכל הקורא גם להתחקות אחר שורשי הקולוניאליזם הצרפתי, אחר דרכו מימיו הראשונים באלג´יריה הצרפתית, וכמובן אחר יחסה של הקהילה היהודית לשלטונה של המעצמה האירופית.

מחבר הספר, ד"ר יוסף שרביט, עוסק שנים רבות בהוראה ובחינוך בארץ ובתפוצות. הוא מרצה בכיר לתולדות ישראל באוניברסיטת בר אילן ובמכללות האקדמיות אפרתה ואשקלון. הוא מתמחה בחקר ארץ-ישראל ובחקר הפזורה הספרדית ותולדותיה של יהדות צפון-אפריקה, בדגש על יהדות אלג´יריה בעת החדשה. ד"ר שרביט התמחה בהגותו ובמשנתו של הרב יהודה ליאון אשכנזי (מניטו) ומחקרו בעניין יראה אור בעתיד הקרוב. הוא כתב מאמרים וספרים רבים, שהבולט בהם הוא הספר La France, l´elite tabbinique d´Algerie et la Terre Sainte au XIXeme siecle - Tradition et Modernite, שראה אור בהוצאת הונורה שמפיון (סורבון, פריז) בשנת 2005.

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות

מחיר באתר: 58 ₪

*משלוח חינם בקניה מעל 249 ש"ח  

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

וכל גיא ינשא

וכל גיא ינשא

יוסף שרביט
מחיר מכירה 55 ₪
בכרם ההשכלה

בכרם ההשכלה

תמיר קרקסון
מחיר מכירה 96 ₪
דרך רבין ומורשתו ב

דרך רבין ומורשתו ב

אורי מילשטיין
מחיר מכירה 130 ₪
40% הנחה על הספר השני
אישיות ושלטון

אישיות ושלטון

איאן קרשו
מחיר מכירה 124 ₪
אל סף מדינה

אל סף מדינה

מאיר חזן
מחיר מכירה 115 ₪
פוריות לידה וילדות

פוריות לידה וילדות

טלי בוסקילה
מחיר מכירה 117 ₪