דף הבית > כל בית צריך מרפסת
כל בית צריך מרפסת

כל בית צריך מרפסת

2.66666666666667 3
         

תקציר

משלוח חדש של בגדים משומשים מאמריקה הגיע לקרובים של אמא. אני בוחרת חולצה חומה ואחותי נותנת לי גופייה אדומה ללבוש מתחת לחום."כי אז זה נראה מצחיק", היא אומרת, "ואנשים חושבים שתיכננת את זה".
"למה לצחוק?" אני שואלת בעצב.
"כי עדיף להיראות מתוכנן מאשר עני", עונה אחותי, ומיישרת לי את העוני. מילדות חמה במשפחה רומנית בלב העוני של שכונת ואדי סאליב בחיפה, צומחת אשה צעירה עם עיניים צוחקות ומבט עצוב. גבר אמיד עם ניחוח אירופי, שתופס חלל של מטר תשעים גובה, מתאהב בה והם מתחתנים וגרים בברצלונה. כשהיא מבינה שאת התפוז אוכלים שם עם סכין ומזלג הם חוזרים לארץ, אך הפערים התרבותיים רק גדלים והולכים ונישואים שלהם נאלצים להתמודד עם מציאות כואבת.
"הכל מתחיל בבית והשאר צירוף מקרים", שר יהודה פוליקר, ורינה מיטרני כותבת על כך בסיפורה האמיתי, ובעיקר האנושי. במבט חודר והומוריסטי היא מתארת את העצב שבחיים.
"כל בית צריך מרפסת" הוא מארג חיים והיסטורי מאלף המגיע מהמקום האנושי שדוקר בלב כולנו. לא נשארתי צופה מהצד אפילו לדקה. הספר שאב אותי ועודד בי רגשות עזים של כאב מהול בצחוק ועצב השזור בשמחת חיים, תמימות ובעיקר אהבה. בכל בית בו יהי הספר יבינו "שילדים נולדים בחגים כמתנה של אלוהים להורים."
ד"ר רפאלה בילסקי, מחברת מקסם האושר.
רינה פרנק מיטרני, יוצרת, ומפיקה בטלוויזיה וסופרת. בוגרת שכונת ואדי סאליב הידועה לשמצה בחיפה. ספרה הראשון גבר אחד ראה אור בשנה 2000 .

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות

מחיר באתר: 98 ₪

*משלוח חינם בקניה מעל 249 ש"ח  

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

תגיד קובלינר אתה השתגעת

תגיד קובלינר אתה השתגעת

גבי זהר
מחיר מכירה 70 ₪
מרכבת הגיהינום לרכבת התקווה

מרכבת הגיהינום לרכבת התקווה

יאיר ליטביץ
מחיר מכירה 82 ₪
גיבורה על גלגלים

גיבורה על גלגלים

ניצוץ-זהב דוידוביץ
מחיר מכירה 70 ₪
אל ההרים

אל ההרים

אלה הראל
מחיר מכירה 74 ₪
נתונים בנדידה

נתונים בנדידה

יגאל שוורץ
מחיר מכירה 88 ₪
ללא שחרור

ללא שחרור

מרים פורת
מחיר מכירה 86 ₪