דף הבית > כתב יד ואישיות כרך ראשון
כתב יד ואישיות כרך ראשון

כתב יד ואישיות כרך ראשון

         

תקציר

ישראל אודם – גרפולוג חוקר, העמיק במחקריו הגרפולוגיים במשך עשרות שנים להבנת האדם מבעד לכתב-ידו.
בספרו הראשון "האדם וכתב-ידו" התאים אודם את עקרונות הגרפולוגיה של הכתב הלטיני אל הכתב העברי. ובד בבד עיבד גם את תפיסתו הייחודית לגבי הגרפולוגיה, מבחינה אוניברסלית.
בספרו "כתב-יד ואישיות" הציג אודם לראשונה את תפיסתו הפסיכולוגית, ומשנתו הגרפולוגית : "תורת הפוטנציות א-ט להישרדות קיומית".
הספר יצא לאור לראשונה בהוצאת " דביר" ו"מוסד ביאליק" בשנת 1977, והוקדש לזכר בנו מנחם אודם, שנפל במלחמת יום הכיפורים.

להלן דבריהם של יגאל ורדי ושייקה לנדאו, בהרצאה שנערכה באגודה לגרפולוגיה מדעית, לציון 100 שנה להולדתו של ישראל אודם;
יגאל ורדי:
על פי גישתו של פילוסוף המדע בן ימינו תומס קון, המדע מתפתח בהשפעה משולבת של מדע תקני לבין מדע מהפכני. המהפכן הוא זה שיוצר פרדיגמה חדשה (דגם על) והמדע התקני מתנהל על פיו במחקריו עד אשר הפרדיגמה אינה מצליחה לתת פרשנות נכונה לממצאים החדשים; כי אז מוכשרת הקרקע למהפכה פרדיגמטית חדשה. בל נפחית בערכו של המדע התקני! שהרי במהלכו, החוקרים אוספים נתונים ועובדות חדשות ומבצעים עשרות בדיקות אמפיריות שלעתים מאששות את הפרדיגמה המקובלת ולעתים מכרסמות בה אט-אט עד אשר היא מופרכת.
כך גם בשדה מדע הגרפולוגיה. ניתן לאפיין תקופות מחקר יותר נורמטיביות, אשר אפשרו בהדרגה את הולדתו של המהפכן שהציב פרדיגמה חדשה משפיעה.
ישראל אודם הוא דוגמה מובהקת של גרפולוג מהפכן, חוקר חלוץ, אשר הצליח להזיז את "אבן סיזיפוס" צעד אחד קדימה בידע הגרפולוגי, בהציבו בפנינו פרדיגמה חדשה המכונה בפיו: "תורת הפוטנציות".
יגאל ורדי - גרפולוג, פסיכולוג וצייר.
שייקה לנדאו:
"תורת הפוטנציות היא נקודת המפנה בהגותו הגרפולוגית של ישראל אודם. במרכזה של תורת הפוטנציות עומדת תפישה חדשה של תנועתיות, החורגת מתפישת התנועה של האסכולה הגרמנית, שאודם היה חניך מובהק שלה, ושלה זיקה מפתיעה לתפישת התנועה של האסכולה הצרפתית. הגילוי של ציר מרכזי, שסביבו סובבות כל התופעות הגרפיות, פותחת בפני המאבחן אפשרויות חדשות, ומקלה על התהליך הסבוך מעין כמוהו של הפרשנות. בכך קנה אודם את מקומו לא רק כחוקר ישראלי חשוב, אלא כפורץ דרך וכמי שתרם תרומה מכרעת להתפתחות הגרפולוגיה."

(שייקה לנדאו, "התנועה בגרפולוגיה הצרפתית ובתורת הפוטנציות - משנתו של אודם בפרספקטיבה הסטורית", הרצאה שניתנה במסגרת יום עיון על ישראל אודם, מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל, לרגל מאה שנה להולדתו)

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות

מחיר באתר: 130 ₪

*משלוח חינם בקניה מעל 249 ש"ח  

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

כתב יד ואישיות כרך שני

כתב יד ואישיות כרך שני

אודם ישראל
מחיר מכירה 130 ₪
קובץ נספחים לכתב יד ואישיות

קובץ נספחים לכתב יד ואישיות

אודם ישראל
מחיר מכירה 88 ₪
גרפולוגיה פוטנציאלית

גרפולוגיה פוטנציאלית

אודם ישראל
מחיר מכירה 120 ₪
כתב יד ופסיכודינמיקה

כתב יד ופסיכודינמיקה

אודם ישראל
מחיר מכירה 132 ₪
שיר האל

שיר האל

אמיר אור
מחיר מכירה 100 ₪
קלפי ארבע ההסכמות

קלפי ארבע ההסכמות

דון-מיגואל רואיס
מחיר מכירה 149 ₪