דף הבית > מאמרים בשמאל שמאל
מאמרים בשמאל שמאל

מאמרים בשמאל שמאל

         

תקציר

"מאמרים בשמאל-שמאל 2020-2015", כולם בגוף ראשון, מאת פרופ' מיכאל בר בהוצאת "ספרי ניב", מכנס שישים וחמישה מאמרים המוקדשים כולם לנושא אחד: ההכרח להסיר את הכיבוש של ישראל  והשליטה על ה"שטחים".

"מועצת הביטחון חוזרת ומאשרת כי להקמת ההתנחלויות על ידי ישראל בשטח הפלסטיני הכבוש מאז 1967, כולל מזרח ירושלים, אין כל תוקף חוקי וכי היא מהווה הפרה בוטה של החוק הבינלאומי ומכשול עיקרי להשגת פתרון שתי המדינות ושלום צודק, כולל ובר קיימא".
- מועצת הביטחון של האו”ם, החלטה 2334, 23.12.2016

את ההחלטה לעיל – שקדמה לה תכתובת (שהחלה במרץ 2016) בין מחבר הספר לברק אובאמה – נשיא ארצות הברית באותם הימים – הגישה מצרים, ותמכו בה כל חברי המועצה, ובהם אנגליה וצרפת. ארצות הברית לא הפעילה עליה את זכות הווטו שלה כפי שנהגה לעשות בשיטתיות במקרים קודמים ולכן ההחלטה התקבלה ללא התנגדות.

המאמרים התפרסמו בעתון הארץ ובאינטרנט ב"על צד שמאל", וכוללים גם קטעי אוטוביוגרפיה ושני קטעים פסוידו ספרותיים.  בקטע האוטוביופי הוא מפרסם מכתב שכתב לנכדתו בת המצווה.."יש לנו מדינה ושאיפתנו היא שתתקיים לאורך זמן, אולי אפילו לנצח. התנאי  לכך הוא שאנו, החלק היהודי, ידע להתייחס לתושביה-כלל תושביה- ברוח נביאי ישראל, שבין היתר דרשו להגן על גרים (זרים), יתומים ( ילדים נטושים),  ואלמנות ( נשים בודדות).. בקשתי היא שתפעלו בהתאם לרוח הנביאים.."

הוא משווה בין פולארד וואנונו, כותב על היחס לשכול הלאומי שהיה אישי ושוויוני והפך לדעתו לדתי-לאומני, ומבקש לבדוק האם צה"ל הוא צבא מוסרי או שמא עם ישראל אינו מוסרי.  הוא מתייחס לחוק ההסדרה ורואה במתנחלים פוטנציאל לחורבן המדינה.

ספר למחשבה, שגם אם אתם לא מהצד הפוליטי שלו ( גם הוא לא בדיוק השמאל..  ויוצא נגד מנהיגיו), תוכלו להנות מההתפלמסות עימו.

מיכאל בר, מחבר הספר, נולד ב-1937 בכפר סירקין. בעל תואר שני פיסיקה ומתמטיקה ותואר   Ph.D. בכימיה תאורטית (עם דגש על כימיה גרעינית) שניהם מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. בהמשך קיבל תואר פרופסור מטעם ועדת המחקר העליונה של מערכת הביטחון (בגיבוי האקדמיה הישראלית למדעים) ופרופסור למחקר מאוניברסיטת הומבולדט, בברלין. מיכאל עבד, כמדען בכיר, 38 שנים במרכז למחקר גרעיני בנחל שורק (ממ"ג) ובמקביל כ-10 שנים במכון ויצמן. בין היתר פרסם מעל 350 מאמרים מדעיים, כולם בעיתונות המדעית הבינלאומית, ערך שישה (6) ספרים בכימיה תאורטית וכתב ספר לימוד בכימיה מתימטית שראה אור בהוצאת WILEY ב-2006

 


מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות

מחיר באתר: 82 ₪

*משלוח חינם בקניה מעל 249 ש"ח  

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

בכרם ההשכלה

בכרם ההשכלה

תמיר קרקסון
מחיר מכירה 96 ₪
דרך רבין ומורשתו ב

דרך רבין ומורשתו ב

אורי מילשטיין
מחיר מכירה 130 ₪
40% הנחה על הספר השני
אישיות ושלטון

אישיות ושלטון

איאן קרשו
מחיר מכירה 124 ₪
אל סף מדינה

אל סף מדינה

מאיר חזן
מחיר מכירה 115 ₪
פוריות לידה וילדות

פוריות לידה וילדות

טלי בוסקילה
מחיר מכירה 117 ₪
הסיפור הבלתי סביר והלא מספיק זכור על עלייתה ונפילתה של מזרח אירופה היהודית

הסיפור הבלתי סביר והלא מספיק זכור על עלייתה ונפילתה של מזרח אירופה היהודית

שלום בוגוסלבסקי
מחיר מכירה 108 ₪