דף הבית > מערכת המשפט במשפט הציבור
מערכת המשפט במשפט הציבור

מערכת המשפט במשפט הציבור

         

תקציר

על שבתאי עזריאל
שבתאי הוא אזרח שהוכיח כבר מספר פעמים שאפשר לשנות, ויש להניח שאין בישראל אדם שלא הושפע מפעילות זו או אחרת של האיש.
למאבק הגדול של חייו הוא נכנס ב-96´, עם הקמת עמותת נמר (נפגעי מס רכוש), לאחר עשרות שנים שבהן חוייב במס רכוש על קרקע שעליה נאסר לבנות, והחיובים הגיעו לעשרות אלפי שקלים בשנה. לאחר שלוש שנים המס בוטל בחקיקה. 120,000 משפחות, מרביתן קשות-יום מהמעמד הבינוני והנמוך נחלצו מסיוט, וכללי המשחק בענף הנדל"ן השתנו.
נמר אף גרמה לרה-ארגון בוועדות-ערר למס רכוש וחשפה שיטת חיובי מס פיקטיוויים. במגעיו המורכבים והמרובים עם בג"ץ, הוא נתקל בתופעות חמורות ובהתנכלויות קשות מצד מערכת המשפט כנגד הציבור שאותו ייצג, והיה מהראשונים בישראל לצא נגד המתרחש.

פעילויות נוספות
ב-1977, לאחר "הצבעת-המהפך", ד"ש היססה אם להצטרף לליכוד. שבתאי פתח בקמפיין ציבורי לשכנע את ד"ש לרכך את עקרונותיה. ד"ש נכנעה לבסוף ל"רצון העם", והשאר הוא היסטוריה.
בשנת 1982, עם גירושיו, הוא גילה שיחידים שמצבם הכלכלי נחות, מסבסדים נשואים ומופלים חברתית. בשנת 85´ הוא פתח במאבק ששינה את התפיסה הלאומית-חברתית ביחס ליחידים והכנסת קיימה דיון ראשון במצוקתם. כך הונח היסוד לחוק משפחות חד-הוריות שנחקק ב-92´.
שנת 2001, הוא החל לנהל את הקמפיין נגד מכל האמוניה בחיפה לבקשת חברים מהצפון, והפעילות גרמה לשינויים בתפיסה הלאומית ביחס לחומרים מסוכנים.
שבתאי הוא יליד הארץ משנת 1945, מהנדס תעשייה וניהול בוגר הטכניון בחיפה שעסק בהקמת מפעלים, ניהול פרוייקטים, יזמות בנייה, ייעוץ ארגוני, שיווק, מכירות , הרצאות בנושאי תעשייה וניהול ומינהל עסקים, פיתוח והטמעת חוגי-איכות וכמובן, לובי פוליטי וייעוץ למאבקים.

ספר חובה לכל עוסק במינהל ציבורי, משפטים, ניהול מאבקים וייעוץ ארגוני
הספר כתוב בשפה קולחת ומלאת חיים ומכיל רשימות, תחקירים, קומוניקאטים, תלומות, תכתובות, עתירות, הודעות לעיתונות ואף סטאירות חריפות. הספר מתעד את ניהול מאבק הציבור במימסד ומקנה תובנות לביצוע מחקרים אקדמיים במדיניות ציבורית, משפט, מיסים, כלכלה, קרימינולוגיה, תורת המשחקים, אסטרטגיה של ניהול מאבקים ועוד.
ספריו הקודמים של המחבר: "המדריך לאתרי סקי באירופה", 35 אתרים, 337 עמודים (נכתב עם אביבה לורי, עיתונאית), הוצאת מעריב, 1991; "בלהט הרגשות" - ספר שירים, 1981; "ספר הנהג והרכב" - פרקי בטיחות, 1976.

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות

מחיר באתר: 79 ₪

*משלוח חינם בקניה מעל 249 ש"ח  

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

דיאלוג צדק מאחה

דיאלוג צדק מאחה

שרי גרבלי
מחיר מכירה 89 ₪
הכח ממכר

הכח ממכר

חטר ישי דרור
מחיר מכירה 98 ₪
מלחמות הבגץ

מלחמות הבגץ

כהן עמיחי
מחיר מכירה 98 ₪
שופטים על משפט

שופטים על משפט

ריבלין אליעזר
מחיר מכירה 78 ₪
בן הזוג הטורף או המדריך המשפטי להישרדות בזוגיות

בן הזוג הטורף או המדריך המשפטי להישרדות בזוגיות

 
מחיר מכירה 80 ₪
חוק חי שיטור וריבונות תחת כיבוש

חוק חי שיטור וריבונות תחת כיבוש

מעוז אילת
מחיר מכירה 79 ₪