דף הבית > מר להמן
מר להמן

מר להמן

         

תקציר

ברלין, 1989. פרנק להמן, ברמן נטול שאיפות, מנהל חיי בטלה חסרי כל אחריות וטעם, ובשעות הפנאי הוא מבלה בפאבים השכונתיים בקרוֹיצבֶּרג, הרובע הבוהמייני של מערב ברלין. אלא שתקריות לא צפויות פורצות פתאום בזו אחר זו ומפריעות לשגרת יומו העצלה והאהובה.

משהו מתחיל להשתנות. קודם-כל הוא מתקרב לגיל שלושים, וכל חבריו התחילו לפתע לקרוא לו מר להמן, למורת רוחו ולמרות מחאותיו הנמרצות. ההורים הפרובינציאליים שלו מודיעים לו שהם מגיעים לביקור בברלין ושהם מצפים ממנו לבלות איתם.

כל מאמציו לשכנע אותם שהוא עסוק עולים בתוהו, וחבריו נחלצים לעזרתו וממציאים לו משרה נחשקת כדי שלאמא שלו יהיה מה לספר לשכנים. בתוך כמה ימים הוא מסתבך עם החוק בגלל מפגש הזוי עם כלב שוטה, חוטף מכות משיכור גדול ממדים, נזרק שוב ושוב מאוטובוסים על לא עוול בכפו ודווקא כשהוא מתאהב סוף-סוף בטבחית נאה, מתברר לו שהיא אינה מעוניינת במערכת יחסים רצינית. מר להמן כל-כך שקוע בעצמו, עד שאפילו אירועים היסטוריים מרעישים, למשל, נפילתה של חומה מסוימת, אינם מצליחים לחדור אל תודעתו.

סוון רגנר מפליא לתאר את התקופה ואת שלל הטיפוסים שאכלסו בעבר ואולי עדיין מאכלסים את קרויצברג. הוא עושה שימוש בהומור שנון ואבחנות דקות כדי להפיח חיים ברובע הקסום שמושך אליו רבים מהמבקרים בברלין, ומתאר את נפילת החומה והימים שקדמו לה מזווית מקורית ובדרך מרשימה ומיוחדת במינה.

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות

מחיר באתר: 84 ₪

*משלוח חינם בקניה מעל 249 ש"ח  

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

נובלות מוזיקליות / צוויג הופמן מריקה

נובלות מוזיקליות / צוויג הופמן מריקה

סטפן צוויג
מחיר מכירה 69 ₪
בהרי הטירוף

בהרי הטירוף

פיליפס לאבקראפט
מחיר מכירה 88 ₪
סוף המשחק מחודש

סוף המשחק מחודש

חוליו קורטאסר
מחיר מכירה 88 ₪
מורבזין

מורבזין

בלז סנדרר
מחיר מכירה 98 ₪
האישה האחרת

האישה האחרת

שרווד אנדרסון
מחיר מכירה 68 ₪
קרמילה

קרמילה

שרידן גוזף לה-פאנו
מחיר מכירה 88 ₪