פתרון תוצרת ישראל ללקויות למידה ודיסלקציה.

 

 סקר חדש מצא כי כל ישראלי שני מכיר מישהו הסובל מקשיי קריאה. כשברקע חודש המודעות הבינלאומי לדיסלקציה- מכשיר עזר חדש ומהפכני תוצרת כחול לבן הושק בארץ. חובה לקרוא!

 

דיסלקציה היא כבר לא בעיה בשוליים. בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה בכמות הדיווחים על דיסלקציה ולקויות למידה. יתרה מכך, על פי נתוני איגוד הדיסלקציה האירופי, 12% מהאוכלוסייה מתמודדים עם דיסלקציה וסוגים נוספים של קשיי קריאה.

 

חודש אוקטובר שעבר עלינו לטובה, הוא חודש המודעות לדיסלקציה בכל העולם. המטרה העיקרית הינה להעלות את המודעות לקשיי קריאה ולספק תמיכה לאנשים המתמודדים עם דיסלקציה. סקר שערכה לאחרונה בישראל עמותת ניצן מרחיב את היריעה ומגלה ש 43.1% מהישראלים מכירים מישהו שיש לו דיסלקציה.

 במילים אחרות, כמעט אחד מכל שני אנשים מכיר מישהו במשפחה או במעגלים החברתיים שמתמודד עם קשיי קריאה באופן קבוע.

 

אתגרים ברכישת מיומנויות קריאה עשויים להשפיע על כל תחומי הלמידה ואף על ההישגים האקדמיים והבית ספריים. בנוסף לכך, קשיי קריאה עלולים להוות אימפקט שלילי גם ברמת התקשורת הבין אישית וההערכה עצמית.

סיכום חודש המודעות לדיסלקציה בכל העולם

 

 אילוסטרציה של המכשיר

 

קריאה ללא גבולות

כולנו מכירים את תחושת הסיפוק הייחודית והמענגת בסיום קריאת ספר. הדמויות הן חלק מאיתנו, הן כבר קיבלו נפח וצורה, והקונפליקטים לצד רגעי השמחה והדרמה, זלגו מהעמודים אל תוך הלב שלכם. כל מי שאוהב ספרים מכיר את ההרגשה הזו בעל פה, ואולי אף נוטים לחשוב שהתחושה הזאת היא נחלת הכלל. רבים הסובבים לא ממש יודעים איך זה מרגיש!! הקושי עבורם לסיים לקרוא ספר או פרק או במקרים מסויים אפילו עמוד, הוא גדול מידי. כעת בזכות פיתוח טכנולוגי ירושלמי חדיש שמושק בימים אלה בישראל, קשיי קריאה כגון דיסלקציה עשויים להפסיק להוות מכשול, וכבר היום הם יוכלו להנאות מקריאה ללא גבולות.

 

 אילוסטרציה של המכשיר החדש

קריאה חכמה בלחיצת כפתור

הכירו את מכשיר ה-OrCam Read אשר פיתחה חברת אורקם הישראלית, ככלי עזר טכנולוגי מתקדם שנועד לשיפור את איכות החיים של אנשים הסובלים מעייפות קריאה וקשיי קריאה כגון דיסלקציה, אפאזיה ועוד.

בכלל, טכנולוגיה המסייעת לקריאה התפתחה באופן משמעותי בימינו והיא צברה פופולריות באוכלוסייה הכללית. שימוש בטכנולוגיה זו מסייעת לקריאה שמוכרת גם כמכשירי קריאה או עטים חכמים, אינו ייחודי לאנשים דיסלקטיים, מאחר ורבים בעולם מתמודדים עם עיוורון וקשיי ראייה, כאשר בשני המקרים, אנשים מעדיפים להשתמש במכשירי קריאה טכנולוגיים כדי שיקריאו עבורם את הספרים בקול רם.

קריאת קלאסיקות לצד רבי מכר מודרניים יכולים לשנות את חייו ועולמו הפנימי של אדם באופן משמעותי. אולם קריאת מאות עמודים יכולה להיות מאתגרת מאוד עבור אנשים עם דיסלקציה. לא סתם ה-OrCam Read מהווה בחירה מושלמת לתלמידים וסטודנטים, לצד מבוגרים ובני גיל הזהב.

מכשיר ה-OrCam Read הושק בישראל לציון חודש הדיסלקציה הבינלאומי

ה-OrCam Read הוא מכשיר העזר לקריאה היעיל והנוח ביותר לקריאת ספר או אפילו כתבה בעיתון או מגזין. רוב המכשירים הקיימים בשוק דורשים מהמשתמש לגלול שורה אחר שורה ובעצם לבצע עשרות פעולות עבור כל דף. זה לא רק גוזל זמן, אלא גם יכול להיות מתסכל. עם הטכנולוגיה החדשה של חברת אורקם, לקרוא קלאסיקות, מאמרים, עיתונים ,אפילו מסכים דיגיטליים הופך לקל ונגיש יותר. מכשיר האורקם ריד יסרוק ויקריא עבורכם  כל עמוד בספר בלחיצת כפתור, ואתם תוכלו להתחיל להאזין לטקסט.

פספסתם חלק, אין בעיה- לחיצת כפתור נוספת והמכשיר יקריא עבורכם מחדש את המשפט האחרון. סתם שתדעו שה-OrCam Read אינו דורש חיבור לאינטרנט ומתחבר לכל סוגי הרמקולים והאוזניות מבוססי בלוטות'. אז פשוט התרווחו על הספסל בפארק, או בכורסא האהובה והאזינו לספר החביב עליכם ותהנו מהרגע.

עם הזמן, הטכנולוגיה ועזרים לקריאה משתפרים תוך שהם תופסים מקום חשוב בחיים המודרניים. חודש המודעות הבינלאומי לדיסלקציה 2021 שהפך גם למועד השקת המכשיר בעברית, מאפשר כעת גם לכם ולקרובים לכם להתחיל לקרוא את כל הספרים שתמיד רציתם. לקניית המכשיר ולקבל פרטים נוספים ניתן ליצור קשר בטלפון 2466* מכל טלפון או להשאיר פרטים בטופס בקישור המצורף https://orcam.co/read_booknet

 

אתם לא לבד!!

קיימות דרכים מגוונות לציין את חודש המודעות לדיסלקציה. אם אתם מתמודדים עם בעיות קריאה, אתם יכולים לדבר על זה בלי בושה. שתפו את העובדה שלא רק אתם, אלא גם רבים נוספים מתמודדים דיסלקציה או בעיות קריאה אחרות, וכיצד היא מעצבת את חייכם. אתם מוזמנים להפיץ את המאמר הזה ברשתות החברתיות, כך שאנשים רבים יותר יחשפו למידע החשוב הזה.