שיטות לקרוא יותר ספרים בלי להעמיס על הסדר יום שלנו

שיטות לקרוא יותר ספרים בלי להעמיס על הסדר יום שלנו

קריאה היא פעילות מתגמלת ומעשירה המציעה יתרונות רבים. מהרחבת אוצר המילים וחידוד הכישורים הקוגניטיביים ועד להפחתת מתח ושיפור המיקוד, היתרונות של קריאה הם רבים. עם זאת, בחיינו המודרניים והמהירים, מאתגר למצוא את הזמן לקריאה. לאורך מאמר זה נציג עשר שיטות מעשיות ויעילות על מנת לשלב קריאה נוספת בשגרת היומיום.

הגדירו יעדים ריאליים

הגדרת יעדי קריאה ריאליים היא הצעד הראשון. על ידי הגדרת יעדים ברי השגה, כגון מספר הספרים שאתם שואפים לקרוא בחודש או שנה, אתם יוצרים דרך ברורה להצלחה. מטרות אלו לא רק מניעות אתכם אלא גם מונעות מכם להרגיש מוצפים מלוח זמנים לא מציאותי. לכן, הקדישו רגע להגדיר את יעדי הקריאה שלכם, תוך התחשבות במחויבויות והאחריות הנוכחיות שלכם.

צרו שגרת קריאה

שגרת קריאה היא אבן היסוד של הרגלי קריאה עקביים. הקצו משבצת זמן מסוימת המוקדשת אך ורק לקריאה. בין אם מדובר בשעות הבוקר השלוות, בהפסקות הצהריים בעבודה או לפני השינה - עם הזמן, השגרה הזו תהפוך לחלק מושרש מהיום שלכם.

נצלו הפסקות קצרות

במהלך היום, לעתים קרובות אנו מוצאים את עצמנו פנויים למשך זמן קצר שבדרך כלל אינו מנוצל כראוי. במקום לגלול בלי דעת במדיה החברתית, שקלו לשאת איתכם ספר. אפילו כמה דקות של קריאה ברגעים אלו יכולות להצטבר עם הזמן, ולהגדיל משמעותית את נפח הקריאה הכולל שלכם.

בחרו חומרי קריאה נכונים

בחירת חומרי הקריאה הנכונים ממלאת תפקיד מרכזי בשמירה על שגרת קריאה. בעת ביקור בחנות ספרים, בחרו בספרים שבאמת מעוררים את העניין והסקרנות שלכם. כאשר באמת נלהבים מהנושא, הקריאה הופכת לעיסוק מהנה ולא למטלה. 

הצטרפו למועדון קריאה

עבור אלה המחפשים מוטיבציה ואחווה במסע הקריאה שלהם, הצטרפות למועדון קריאה יכולה להיות חוויה מעוררת שינוי. מועדוני ספרים מספקים תחושה של אחריות ואחווה, ומעודדים את המשתתפים להישאר במסלול עם יעדי הקריאה שלהם. יתרה מכך, הדיונים והתובנות המשותפים במועדון קריאה יכולים להעמיק את הערכתכם לספרות ולחשוף אתכם לספרים או חנות ספרים שאולי לא הייתם מגלים אחרת.

צמצמו זמן מסך

הנוכחות הנפוצה של מכשירים אלקטרוניים בחיינו מסיחה לעתים קרובות את דעתנו מקריאה. השתדלו לצמצם את זמן המסך שלכם, במיוחד במדיה החברתית והקצו מחדש את הזמן הזה לקריאה. אין ספק כי תופתעו לטובה כשתבינו כמה עוד ספרים תוכלו לקרוא.

קריאה לפני השינה

שגרת קריאה לפני השינה יכולה לשנות את הדרך שבה אתם מסכמים את היום שלכם. קריאה לפני השינה לא רק מספקת פעילות מרגיעה ומהנה אלא גם יכולה לשפר את איכות השינה שלכם. החלפת ההרגל של גלילה במסכים בקריאה בספר יכולה להוביל ללילות שלווים יותר ולרווחה כללית משופרת.

עודדו זמן קריאה משפחתי

שקלו לשלב את הקריאה בשגרת היום שלכם כפעילות משותפת. קריאה משותפת לא רק מהווה דוגמה חיובית לילדים, אלא גם מאפשרת לכם להתחבר לסיפורים שונים. בין אם מדובר בספרות לנוער וילדים או במועדון ספרים משפחתי, שיתוף יקיריכם יכול להפוך את הקריאה למסורת משפחתית אהובה.

קראו סגנונות ספרות שונים

כדי למנוע מהקריאה להפוך לחד גונית, נסו לגוון את אפשרויות הקריאה שלכם. עברו בין ספרי מדע בדיוני לספרי עיון, או חקרו ז'אנרים שונים. גיוון יכול לשמור על חווית הקריאה רעננה ומרגשת, מה שמגדיל את הסיכוי שתפנו זמן לקריאה באופן קבוע.




לסיכום, על ידי הצבת יעדים ברי השגה, ביסוס שגרת קריאה ייעודית ואימוץ שיטות שונות, תוכלו להפוך לקוראים מתמידים מבלי להכביד על לוח הזמנים שלכם. זכרו, קריאה היא השקעה בעצמכם, ובעזרת האסטרטגיות המעשיות הללו, תוכלו להפיק אינספור יתרונות!
בחנות ספרים צומת ספרים, אנו גאים להציע שפע של ספרים הנותנים מענה לכל טעם ועניין. בין אם אתם מחפשים ספרים לנוער, ספרי עיון, ספרי מתח או ספרים באנגלית לנוער -  המסע הבא שלכם מתחיל בצומת ספרים!